۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

سونامی تعطیلی صنایع پوشاک

عضو انجمن صنایع پوشاک با اشاره به دمپینگ شرکت‌های خارجی در بازار ایران، گفت: همانطور که شاهد تعطیلی کارخانه ارج بودیم، سونامی تعطیلی صنعت پوشاک نیز در راه است.
عضو انجمن صنایع پوشاک با اشاره به دمپینگ شرکت‌های خارجی در بازار ایران، گفت: همانطور که شاهد تعطیلی کارخانه ارج بودیم، سونامی تعطیلی صنعت پوشاک نیز در راه است.
به گزارش فارس، افتخاری نیا در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های نساجی فعال است و سونامی تعطیلی صنعت پوشاک در حال ایجاد شدن است.
وی با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های خارجی در صنعت پوشاک ایران افزود: این شرکت‌ها محصولاتشان را با دمپینگ در بازار ایران عرضه می کنند و این در حالی است که بخشی از آنها فاقد مجوز از وزارت صنعت هستند.
وی توضیح داد: به عنوان مثال دو برند اسپانیایی بدون هیچ مجوزی از وزارت صنعت با ایجاد فروشگاه‌های هزار متری نسبت به عرضه محصولاتشان در ایران اقدام می‌کنند که فروش زیادی هم دارند.
افتخاری نیا با بیان اینکه فقط ۱۷ برند خارجی دارای مجوز فعالیت از وزارت صنعت هستند، گفت: از این شرکت‌ها تعهد گرفته شده تا طی دو سال نسبت به تولید ۲۰ درصد محصولات وارداتی به ایران در کشورمان اقدام کنند و ۵۰ درصد این میزان را هم صادر کنند. در این راستا یکی از برندهای خارجی از سرمایه گذاری یک میلیون دلاری در ایران خبر داد، ما این سوال را داریم که واقعا چقدر پول به کشورمان وارد کرده اند؟
وی با اشاره به اینکه یک سال از فرصت این ۱۷ شرکت سپری شده است، افزود: حجم بازار پوشاک ایران حدود ۱۴ میلیارد دلار اعلام می‌شود که ۵۰ تا ۶۰ درصد آن به محصولات ایرانی و بقیه آن نیز به محصولات خارجی اختصاص دارد.
به گفته وی حجم قاچاق در صنعت پوشاک ایران به بیش از ۵ میلیارد دلار می‌رسد.
وی در پایان از تدوین سند راهبردی برای رفع چالش‌های صنعت پوشاک خبر داد و گفت: این سند با همکاری فعالان صنعت پوشاک در حال آماده شدن است.
کد مطلب: 78246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *