کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم عراق اجازه انحلال حشدالشعبی را نخواهند داد

14 آذر 1396 ساعت 22:49

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تلاش برخی دولت‌های غربی و منطقه‌ را برای انحلال حشد‌الشعبی، «توطئه» خواند و تصریح کرد: مردم عراق اجازه چنین حرکتی را نمی‌دهند.


رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تلاش برخی دولت‌های غربی و منطقه‌ را برای انحلال حشد‌الشعبی، «توطئه» خواند و تصریح کرد: مردم عراق اجازه چنین حرکتی را نمی‌دهند.
به گزارش فارس، سیدکمال خرازی تلاش برخی دولت‌های غربی و منطقه‌ را برای انحلال حشد‌الشعبی، «توطئه» خواند و تصریح کرد: مردم عراق اجازه چنین حرکتی را نمی‌دهند.
رئیس شورای راهبردی در نشست عراق پساداعش که امروز (سه شنبه) با حضور همام الحمودی، نایب رئیس پارلمان عراق و رئیس مجلس اعلای اسلامی در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، با انتقاد از دخالت برخی دولت‌های غربی در امور داخلی عراق، اظهار داشت: حشد الشعبی مایه افتخار عراقی‌ها و ضامن ثبات و امنیت عراق است.
وی گفت: دولت‌های خارجی حق دخالت درباره حشد الشعبی را که از بطن مردم عراق برخاسته است، ندارند. این نیروی مردمی نوظهور در صحنه سیاسی عراق نقش مهمی خواهد داشت.
خرازی با بیان اینکه جوانان عراقی اعم از شیعه و سنی و مسیحی با رشادت و قدرت در برابر گروه تکفیری و صهیونیستی داعش ایستادند و توانستند با رشادت و پیروی از مرجعیت مذهبی به عمر داعش در عراق پایان دهند، اظهار داشت: ملت عراق با آگاهی از توطئه های آمریکایی‌ها و برخی از دولت‌های غربی و منطقه‌ای مانع از آن خواهد شد که این کشورها به اهداف شوم خود دست یابند.
خرازی ادامه داد که توطئه تجزیه عراق و جدایی منطقه کردستان این کشور نیز با هوشیاری و درایت مردم عراق و حضور نیروهای حشد الشعبی خنثی شد و این یک معجزه بزرگ در صحنه سیاسی عراق محسوب می شود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران و عراق در بهترین شرایط روابط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کنار یکدیگر قرار دارند، گفت: ایران با تمام قدرت آماده است تا با استفاده از تجربیات بازسازی ایران پس از جنگ تحمیلی، در بازسازی عراق پس از داعش مشارکت کند.
خرازی با اعلام اینکه کشور عراق در سال آینده میلادی در آستانه یک حرکت عظیم مردمی و سیاسی در صحنه داخلی این کشور قرار دارد، گفت: انتخابات پارلمانی سال آینده عراق بسیار حائز اهمیت است و یک دستاورد ارزشمند برای همه مردم عراق محسوب می شود. عراقی‌ها می بایست با افتخار و سربلندی و با خنثی کردن توطئه های دشمنان این کشور و اعراب مرتجع، یک پیروزی سیاسی دیگر را در عراق به نمایش بگذارند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تلاش برخی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برای انحلال حشد الشعبی یک توطئه است و مردم عراق اجازه چنین حرکتی را به دیگران نمی دهند.
خرازی اضافه کرد: ملت شجاع عراق اجازه نمی دهد که آمریکایی‌ها به دخالت‌ها و توطئه های شوم خود در این کشور ادامه دهند، چرا که حضور آمریکایی‌ها در عراق خدشه به حاکمیت این کشور است و مردم عراق که در مبارزه با داعش تجربه ارزشمندی به دست آورده‌اند، هرگز اجازه نخواهند داد تا توطئه های دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علیه مردم و حاکمیت عراق عملی شود.


کد مطلب: 78254

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/78254/مردم-عراق-اجازه-انحلال-حشدالشعبی-نخواهند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir