کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باید برجام را اصلاح کرد، نه لغو

14 آذر 1396 ساعت 23:13

رهبر حزب اپوزوسیون رژیم صهیونیستی در اظهار نظری گفت، اسرائیل برای عدم مبدل شدن ایران به کشوری هسته‌ای باید سیاستی جامع برپایه دیپلماسی، تحریم‌ و اقدام نظامی داشته باشد.


رهبر حزب اپوزوسیون رژیم صهیونیستی در اظهار نظری گفت، اسرائیل برای عدم مبدل شدن ایران به کشوری هسته‌ای باید سیاستی جامع برپایه دیپلماسی، تحریم‌ و اقدام نظامی داشته باشد.
به گزارش فارس، «آوی گابی» رهبر حزب اپوزوسیون رژیم اسرائیل در مصاحبه با وبگاه «آلگماینر» ایران را «تهدید جدی» خواند.
رهبر حزب کارگر اسرائیل در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به سئوالی درباره چالش‌های امنیتی اسرائیل در برهه کنونی گفت: «اول از همه بگویم که اسرائیل قوی است. به جای آن که اجازه دهیم دشمنانمان اسرائیلی‌ها را بترسانند، ما باید آن‌ها را بترسانیم. این اختلاف بین من و "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر است. نتانیاهو تمایل به ترساندن مردم ما را دارد اما من خواستار ترساندن دشمنانم هستم.»
گابی ادامه داد: «دوم این که تهدید عینی علیه اسرائیل وجود ندارد. ما اطمینان کافی به خود داریم. تنها تهدید واقعی پروژه هسته‌ای ایران است. ما باید با آن بجنگیم و هر آنچه که لازم است را انجام دهیم تا ایران هسته‌ای نشود. نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیافتد.»
وی در ادامه افزود: «موضوع دیگر موشک‌های لبنان و سوریه است. این نبرد بعدی است، نبرد موشک‌ها و نه نیروهای ایران و شبه نظامیانی که برای فتح بلندی‌ها جولان می‌آیند. بنابر این، لازم است از نظر فن آوری و مجهز بودن به سامانه‌های ضد موشکی به اندازه کافی آماده باشیم.»
وی در پاسخ به سئوال دیگر درباره دیدگاهش پیرامون توافق هسته‌ای ایران گفت: «آیا من این توافق را دوست دارم؟ خیر، آیا فکر می‌کنم که باید آن‌ را لغو کنیم؟ خیر. باید آن‌را اصلاح کنیم تا این توافق بهبود پیدا کند. زیرا دومین بخش این توافق موردی است که با آن نمی‌توانیم کنار بیاییم. ما نمی‌توانیم این فرصت را به ایران بدهیم تا کشوری هسته‌ای شود. این توافق می‌گوید که در پایان پانزده سال ایران می‌تواند هسته‌ای شود و ما نمی‌توانیم آن را قبول کنیم. به همین دلیل ما باید سیاستی جامع بر پایه دیپلماسی، تحریم‌ و اقدام نظامی را داشته باشیم تا در صورت لزوم مانع وقوع این امر شویم.»


کد مطلب: 78261

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/78261/باید-برجام-اصلاح-نه-لغو

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir