۰
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵

بیماری‌های شایع مردم جنوب‌شرق کشور

معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش آب مروارید و سنگ کلیه را شایع ترین بیمای های مردم محروم مناطق جنوب شرق کشور اعلام کرد.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش آب مروارید و سنگ کلیه را شایع ترین بیمای های مردم محروم مناطق جنوب شرق کشور اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، دکتر آراسب دباغ مقدم روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین روز از برگزاری رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) در جمع خبرنگاران افزود: آب مروارید به دلیل آفتاب سوزان و اشعه فرابنفش نور خورشید سبب کدر شدن عدسی چشم می شود که با استفاده از عینک آفتابی این بیماری قابل پیشگیری است.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا اضافه کرد: بیماری شایع دیگری که در این مناطق دیده می شود، بیماری های مرتبط با کلیه و سنگ کلیه بوده که به دلیل نامناسب بودن آب آشامیدنی منطقه شیوع یافته است.
دباغ مقدم افزود: این رزمایش در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و دستور سلسله مراتب فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم در شرق کشور انجام گرفته است تا بدین ترتیب خدمات بهداشتی و درمانی در هفته وحدت در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور ارایه شود.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا ادامه داد: در این رزمایش توجه ویژه ای به حوزه پیشگیری و بهداشت شده و تلاش ما بر این است تا با ارتقا بخشیدن به فرهنگ و سواد بهداشتی افراد زمینه بروز بیماری های مختلف را در سطح مردم مناطق یادشده، کاهش دهیم.
دباغ مقدم تصریح کرد: آموزش های بهداشتی در حوزه فردی در سطح دانش آموزان منطقه آغاز شده است که نتایج آن در دراز مدت دیده می شود.
وی توضیح داد: در حوزه غذا و تغذیه، ما مکمل درمانی را برای توزیع در میان مردم محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار داده ایم و سعی کرده ایم تا محرومیت های منطقه را در حوزه تغذیه با ویتامین ها، مواد معدنی و نظایر آن را تامین کنیم.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش گفت: طبق گزارشی که در طول اجرای این رزمایش بهداشتی گردآوری شده است، در این منطقه با فقر آهن به ویژه در زنان مواجه هستیم که برای رفع آن از قرص های مکمل استفاده می کنیم.
وی اظهار کرد: همچنین در حوزه بهداشت محیط، سم پاشی و مبارزه با ناقلین بیماری ها را در دستورکار قرار داده ایم که با هدف مقابله با بیماری مالاریا که در منطقه وجود دارد، انجام شده است.
معاون بهداشتی فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مردم این مناطق بیشتر وابسته به دامپروری است، بحث واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری های دامی و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از انسان به حیوان نیز پیگیری می شود و به طور مشخص روی سلامت فرآورده های دامی کار کرده ایم.
دباغ مقدم تصریح کرد: در حوزه بیماری های رایج در منطقه بحث آموزش و خودمراقبتی ارائه می شود، زیرا که اگر افراد در همان روزهای اولیه بیماری، نوع مقابله و درمان صحیح را به سرعت آغاز کنند، بیماری به طور کلی قابل کنترل و روند درمان تسریع می یابد.
به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ یاری و امدادرسانی محمد رسول الله(ص) ارتش با پیام مهرورزی از روز دوشنبه 13آذر ماه جاری در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده است و تا روز جمعه 17 آذر ادامه دارد.
هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردمیاری و امدادرسانی ارتش، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کمتر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت است.
در این طرح مردمیاری و امداد رسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر(بخش بمپور و روستاهای همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده رئیس و روستاهای همجوار) که در مجموع 160هزار نفر جمعیت دارد، به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند.
در این رزمایش بزرگ و منسجم تمام تخصص های پزشکی و درمانی مورد نیاز مردم محروم و کمتر برخوردار 2 استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در بیمارستان های صحرایی ارائه می شود و علاوه بر این، تیم های سیار پزشکی نیز به مناطقی که مردم به آن دسترسی به بیمارستان ها را ندارند، اعزام شده اند و آموزش های بهداشتی نیز به مدارس سطح منطقه ارائه داده می شود.
کد مطلب: 78268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *