۰
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

نابودی پروژه تغییر پایتخت صهیونیستی

سفیر فلسطین در تهران با با بیان اینکه شاهد یک مهاجرت برعکس از سرزمین های اشغالی هستیم، گفت: پروژه تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی نیز از بین رفتنی است.
سفیر فلسطین در تهران با با بیان اینکه شاهد یک مهاجرت برعکس از سرزمین های اشغالی هستیم، گفت: پروژه تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی نیز از بین رفتنی است.
به گزارش ایرنا، صلاح الزواوی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سفارت فلسطین افزود: اکنون در سرزمین های اشغالی مهاجرت معکوس را شاهدیم که از ترس صهیونیزم از منطقه خارج می شوند.
الزواوی در واکنش به اظهارات رییس جمهوری امریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به جای تل آویو اظهار داشت: حرف های ترامپ در خصوص پکیج بزرگ برای حل مساله فلسطین یک دروغی بیش نبوده و نیست.
الزواوی با اشاره به سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین و اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران و همچنین بیانیه وزارت امور خارجه ایران در حمایت از فلسطین از این حمایت ها قدردانی کرد. 
وی با اشاره به طرح غرب برای تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اظهار داشت: آن ها یهودیان را از سراسر جهان به فلسطین وارد کردند و می خواستند پایگاه ارزانی برای خود ایجاد کنند تا از این طریق بر کشورهای مسلمان سیطره یابند.
سفیر فلسطین در تهران خاطر نشان کرد: دولت عثمانی تا روزی که پابرجا بود تلاش کرد وحدت جهان اسلام را حفظ کند و هدف غرب برای از بین بردن این دولت، تکه تکه کردن کشورهای اسلامی بود.
الزواوی تاکید کرد: ما از ١٠٠ سال پیش تا به امروز علیه این طرح جنگیدیم و خواهیم جنگید. سایس پیکو جهان عرب و اسلام را تکه تکه کرد و پس از آن اعلامیه بالفور، سرزمین ما را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد و به عنوان پاداش قطعنامه هایی در سازمان ملل صادر کردند.
وی با اشاره به قطعنامه هایی که به نفع فلسطین از سوی سازمان ملل صادر شده است، تصریح کرد: این قطعنامه ها همه در سازمان ملل مومیایی شده اند و هیچ کدام اجرا نشده اند.
سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: آزادی سرزمین فلسطین نزدیک است و حتما آزاد خواهد شد. همه اعم از مسلمان و غیرمسلمان و ملی گرا و غیره وظیفه دارند علیه دشمن صهیونیستی وارد عمل شوند.
الزواوی با اشاره به اماکن مقدسه در سرزمین های اشغالی گفت: ما به نبرد خود ادامه می دهیم. ملت فلسطین به طور کامل با نقشه دشمن صهیونیستی آشناست و مبارزه های خود را متوقف نکرده است. ما مبارزه های خود را در ١٩٦٥ آغاز کردیم و با خدا پیمان بستیم که تمام خاک فلسطین باید آزاد شود و هر وجبی از خاک فلسطین برای ما بیت المقدس است و رژیم صهیونیستی تلاش می کند طرح اسرائیل بزرگ را در منطقه پیاده کند.
وی با بیان این که ترامپ به خاطر قول هایی که به اسرائیل داده بود، رئیس جمهوری آمریکا شد، افزود: نمی خواهم در این جمع از واژه هایی که مناسب ترامپ است، استفاده کنیم. اتفاقی که روز گذشته رخ داد به اعلام همبستگی همه انجامید و بیانیه هایی صادر و تظاهراتی برگزار شد. 
سفیر فلسطین با بیان این که این یک مسوولیت شرعی است، کمک مالی و تسلیحاتی کشورهای مسلمان به ملت فلسطین را خواستار شد و اظهار داشت: ما از قطعنامه و اعلام موضع خسته شده ایم. ما با خدا عهد بسته ایم که تمام خاک فلسطین را آزاد کنیم. ما هیچ وجبی از خاک فلسطین را از دست نخواهیم داد و از مبارزه دست نمی کشیم. ما با تمام این نقشه ها و طرح ها آشنا هستیم.
الزواوی برگزاری نشستی با حضور ١٠ کشور تاثیرگذار در جهان اسلام از جمله ایران، عربستان، مراکش، مالزی، اندونزی، ترکیه و غیره در مکه، تهران، آنکارا یا محل دیگری درباره تحولات اخیر را خواستار شد و خاطر نشان کرد: علاوه بر این کمیته ای از علمای قم، الازهر، حرمین شریفین و غیره تشکیل شود تا به درگیری های مذهبی که به نفع دشمن صهیونیستی است، پایان دهد.
وی تصریح کرد: پروژه صهیونیستی از بین رفتنی است و در حال حاضر در سرزمینهای اشغالی شاهد روند معکوسی مهاجرت هستیم و آنهایی که به این سرزمین مهاجرت کرده بودند در حال خارج شدن از این منطقه هستند.
سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: ما با یهودیان و مسیحیان برادرانه زندگی می کنیم و مشکلی نداریم، آن هایی که از خارج وارد این سرزمین شدند باید از آن خارج شوند. 
الزواوی با اشاره به عقب نشینی ها و شکست های داعش و گروه های تکفیری در عراق و سوریه گفت: انشالله در دیگر نقاط هم شکست خواهند خورد و امت واحدی زیر سایه آزادی و کتاب خدا یک امت واحد خواهیم بود. 
زواوی با اشاره به ابراز خوشحالی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی از تصمیم روز گذشته دولت آمریکا تاکید کرد: نتانیاهو از این قطعنامه اعلام خوشحالی کرد او می‌خواهد نقشه اسرائیل بزرگ را اجرایی کند.
وی با بیان این که تمام تفنگ‌ها در جهان اسلام که متاسفانه در حال حاضر به سمت یکدیگر نشانه رفته است، باید به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رود، تصریح کرد: من به مسوولان و سران کشورهای اسلامی می‌گویم برای آخرت خود چه چیزی تهیه کرده‌اید خداوند در آخرت از شما در این زمینه سوال خواهد کرد که برای رهایی این سرزمین مقدس چه کرده‌اید؟
سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر این که تا آزادی تمام خاک فلسطین از مبارزه دست نخواهیم کشید و به اشغالگری رژیم صهیونیستی اشاره اظهار داشت: در حال حاضر تعداد شهرک‌های صهیونیستی در این منطقه رو به افزایش است و بیش از یک میلیون شهرک ‌نشین در این منطقه مستقر شده‌اند. صهیونیست‌ها دیگر راه‌ حل دو دولت را قبول ندارند و قائل بر این نیستند که ما فلسطینی‌ها نیز دولتی در آن منطقه تشکیل دهیم. طرحی که آنها دنبال می‌کنند طرح اسرائیل بزرگ است.
وی همچنین به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی برای تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین درود فرستاد و از مواضع حمایت گرانه رهبر معظم انقلاب در موضوع فلسطین قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی - نخستین قبله مسلمانان - را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.
شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
اقدام روز چهارشنبه ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
کد مطلب: 78279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *