کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

400 هزار میلیارد ریال در حوزه دیجیتال

16 آذر 1396 ساعت 17:25

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد دیجیتال یا آی سی تی در دنیا به شدت در حال رشد است و این اقتصاد در کشور یک سبد 40 هزار میلیارد تومانی دارد.


معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد دیجیتال یا آی سی تی در دنیا به شدت در حال رشد است و این اقتصاد در کشور یک سبد 40 هزار میلیارد تومانی دارد.
به گزارش ایرنا ، مرتضی براری روز پنجشنبه در همایش روز محلس در شهرستان محمودآباد مازندران افزود : یکی از مهمترین اولویت های کشور رونق اقتصادی یعنی خلق ثروت حداکثری از ظرفیت های کشور و همواره مورد تاکید رهبری در همه سالهای گذشته بوده و شعار هرسال یک دهه گذشته نیز تولید و رونق اقتصادی و اشتغال بوده است.
وی اشتغال و رونق اقتصادی را دغدغه شهرستان های مازندران از جمله محمودآباد برشمرد و افزود: سبدهای درآمدی استان مازندران کشاورزی، طیور، ‌گردشگری و صنایع مرتبط با دریاست و یکی از سبدهای جدید می تواند حوزه آی سی تی باشد.
معاون پارلمانی وزیر ارتباطات اظهار کرد : اقتصاد دیجیتال یا آی سی تی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است یعنی اقتصاد مبتنی بر خلاقیت و نواوری و نیروی انسانی است.
براری ادامه داد : در نسل چهارم دانشگاه ها که شامل نواوری ، کارآفرینی و خلاقیت است پس از نسل های اول و دوم و سوم با عناوین آموزش، پژوهش و فناوری، می توان با جمعیت پنج میلیونی دانشجو به عنوان سرمایه نظام ،خلاقیت در اقتصاد ایجاد کرد. 
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد : دانشجو امروز ظرفیت نظام است و باید تلاش کنیم این ظرفیت به تهدید تبدیل نشود، امرور مهمترین دغدغه استانها بیکاری قشر دانشجو است پس چگونگی خلق این اقتصاد و سبد سوال است.
براری افزود: آی سی تی هم خود، یک ظرفیت و زیرساخت و موتور توسعه است هم با آن می توان اقتصاد گردشگری استان مازندران را ارتقا داد.
وی گفت:با ورود آی تی به صنعت بانکداری و سیستم ای تی ام به عنون نمونه و کار با موبایل هزینه ها کاهش یافت، رفاه، بهره وری، کیفیت و تنوع خدمات افزایش یافته چون شاخص های توسعه را افزایش داده یا در صنعت حمل و نقل کاهش آلودگی، ترافیک، مصرف سوخت و استهلاک ماشین را بدنبال داشته است و امروزه دولت به جد دنبال این موضوع است .
وی افزود : اولین قانونی که در دولت یازدهم در مجلس تصویب شد قانون مرتبط با وزارت ارتباطات بود، یک مصوبه چندخطه باعث شد 25 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های کشور بشود که بیش از یکهزار میلیارد تومان از ان در استان مازندران در این 4ساله سرمایه گذاری شد.
معاون پارلمانی وزیر ارتباطات تصریح کرد : رشد 13 برابری شبکه انتقال استان، رشد 20 برابری پهنای باند از مهمترین اتفاقات در مازندران بوده و تا پایان سال تمام شهرهای استان به نسل 4 امکانات ارتباطی تلفن همراه مجهز می شوند.
براری با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری و شبکه اینترنت به بیش از یکهزار و 800 روستا در مازندران ، افزود : با سرمایه گذاری صورت گرفته استان مازندران همواره رتبه دوم و سوم حوزه آی سی تی کشور را دارد .
وی با بیان اینکه مجلس نقش اساسی در ریل گزاری توسعه همه جانبه کشور دارد ، ادامه داد : در خصوص اساسنامه پست نیز این اجازه را داده است که بخش خصوصی وارد این حوزه شود، پیش بینی ما این است که طی یکسال آینده اقتصاد پست کشور که اکنون حدود 750 میلیارد تومان است ، رشد 2 برابری داشته باشد.
معاون پارلمانی وزیر ارتباطات گفت : این زیر ساخت یعنی سرمایه گذاری حوزه 'ای سی تی' می تواند استان را توسعه دهدو منتج به اشتغال شود.
براری با اشاره به اینکه امروز خدمات بخصوص در بخش دیجیتال یکی از قطب های اقتصادی است ، افزود : اما متاسفانه کشورمان نسبت به کشورهای پیشرفته در این حوزه 30 درصد کمتر درآمد زایی دارد که آی سی تی می تواند آن را رشد دهد.
وی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم در کشور وجود دارد گفت : آمادگی داریم خدمات در حوزه فناوری و دیجیتال را توسعه دهیم و همچنین از سرمایه گذاران می خواهیم در این بخش سرمایه گذاری کنند و در صورت عدم استقبال سرمایه گزاران محلی شرکت های سرمایه گذار آمادگی ورود به این حوزه را دارند.
وی گفت : اکنون آمادگی کامل داریم تا زیرساخت های شهر هوشمند را توسعه دهیم که فصل مشترک ما و مدیران شهری است .
همایش بزرگداشت روز مجلس با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد محمودآباد برگزار شد .


کد مطلب: 78283

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/78283/400-هزار-میلیارد-ریال-حوزه-دیجیتال

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir