۰
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۷
دکتر کواکبیان در دیدار با رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک:

طرح خوشه‌های صنعتی پوشاک را به شهرداران مناطق توصیه خواهم کرد

رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک با دکتر کواکبیان دیدار و گفت‌وگو کردند.
طرح خوشه‌های صنعتی پوشاک را به شهرداران مناطق توصیه خواهم کرد
رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک با دکتر کواکبیان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار آقای ابوالقاسم شیرازی به نمایندگی از هیات مدیره و دیگر اعضای آن اتحادیه با تبریک و تهنیت میلاد پیامبر نور و رحمت تاریخچه مختصری از شکل گیری اتحادیه پوشاک بیان داشت و به نمایندگی از 20 هزار عضو آن اتحادیه که بالغ بر 6 هزار عضو آن در بخش تولید پوشاک فعالیت دارند درخواست داشت تا اتحادیه را در اهداف والای خود و ایجاد خوشه‌های صنعتی پوشاک که می‌تواند زمینه رشد تولید و کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت تولید پوشاک را فراهم سازد حمایت نماید و در این خصوص با تشکیل کار گروهی پیگیر مشکلات و نیاز‌های آن باشد.
در ادامه شیرازی گفت: در حال حاضر از 6 هزار واحد تولیدی پوشاک تنها کمتر از 20 واحد صنعتی تولید پوشاک داریم و اگر این واحدها در قالب گروه‌های 200تایی در خوشه‌های صنعتی تولید پوشاک گرد هم آیند برنامه‌ریزی بهتری را می‌توانیم برای آینده صنعت پوشاک در زمینه تولید صنعتی پوشاک زنانه متصور شویم چرا که هم اینک آن 20 واحد صنعتی تولید پوشاک تنها در بخش آقایان و آن هم کت و شلوار فعال هستند و از دیگر نیازهای مردم غفلت شده است و براساس تفاهمنامه‌ای که با شهردار منطقه 12 داشتیم بیش از 3 هزار متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که تنها 2 هزار نفر آن از واحدهای تولید 6 هزار نفره اتحادیه می‌باشند که در آن منطقه به فعالیت مشغول هستند.
وی افزود؛ درخواست دیگر حمایت از تولید کنندگان حادثه پلاسکو و دیگر اعضای اتحادیه می‌باشد تا با روش‌های مختلف نظیر تامین هزینه در گردش و وام‌های کم بهره و یا اصلاح قانون معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی از 5 به 10 نفر با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش تولید و کیفیت آن گردیم.
دکتر کواکبیان نیز با تبریک سالروز 17 ربیع‌الاول به آقای شیرازی ریاست اتحادیه پوشاک و دیگر اعضای هیات مدیره با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: برای اخذ نتیجه بهترین ‌کارها این است که با کارشناسان مربوطه مشورت شود تا از اهداف دور نشویم و شیوه‌های اقتصاد‌ مقاومتی را جایگزین اقتصاد رفاقتی نماییم. وی با اعلام آمادگی جهت پیگیری مشکلات و حصول راهکار از طریق جلسات منظم و سیستماتیک بر همت گسترده تر کارشناسان صاحب نام در این زمینه.
ایشان با استناد به آیه‌ای در قرآن کریم و با اشاره به لباس‌های مقامات و سفرا و نمایندگان دیگر کشور‌ها از لباس محلی خود خواستار توجه به تولید ملی لباس از داخل کشور ایران شد و قطعا کمک دولت به اتحادیه و همگرایی بین آنها راهکار رفع موانع می‌باشد.
وی درخصوص معافیت‌های ‌مالیاتی کارگاه‌ها نیز از 5 به 10 نفر نیاز به بررسی کارشناسانه با حضور مقامات اقتصاد و دارایی از طریق درج در بودجه 97 یا طرح از سوی نمایندگان را خواستار شد و از عدم تحقق  وعده‌های داده شده مسوولین به کسبه پلاسکو اظهار ناراحتی کرد. وی در مورد طرح خوشه‌های صنعتی تولید پوشاک استقبال نمود و اظهار داشت: در جلسات رفع مشکلات مردم مناطق 22 گانه حتما با این طرح همراهی نموده و در صورت لزوم طرح خوشه‌های صنعتی را با شهرداران مناطق در میان خواهم گذاشت تا هر چه سریعتر این مهم صورت پذیرد.
 
کد مطلب: 78289
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *