۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

پاسخ ترکیه به اسرائیل

در ادامه جنگ لفظی میان رهبران ترکیه و اسرائیل، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه اردوغان را محکوم کرد.
در ادامه جنگ لفظی میان رهبران ترکیه و اسرائیل، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه اردوغان را محکوم کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: بهتر است دولت اسرائیل به جای حمله به ترکیه و رهبر این کشور به اشغال فلسطین پایان دهد.
جنگ لفظی میان رهبران ترکیه و اسرائیل درپی تصمیم جنجالی ترامپ درباره قدس اوج گرفت. اردوغان اخیرا در سخنرانی خود در شهر سیواس اعلام کرد: فلسطین یک قربانی بی‌گناه است و اسرائیل یک دولت تروریستی.
پس از ساعاتی نتانیاهو در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: من از کسی که روستاهای کردتبار در ترکیه را بمباران کرده، خبرنگاران را زندانی کرده و به ایران کمک می‌کند و تحریم‌های بین‌المللی را دور زده و به تروریست‌ها کمک می‌کند از جمله "تروریست‌های موجود در غزه" که مردم بی‌گناه را می‌کشند درس اخلاق نمی‌آموزم. این مرد کسی نیست که ما از او درس بیاموزیم.
به گفته کالین، کسانی که فکر می‌کنند قدس (اولین قبله مسلمانان) می‌تواند پایتخت یک دولت اشغالی باشد، وقت خود را تلف می‌کنند. به جای حمله به کشور و رهبر ما، مقامات اسرائیلی به اشغال سرزمین‌های فلسطین پایان دهند.
کالین اضافه کرد: اسرائیل به عنوان رژیمی که قوانین بین المللی را نادیده گرفته و سالهاست که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و به طور سیستماتیک تصمیمات سازمان ملل زیر سوال می‌برد اول باید درباره اقدامات خود حساب پس دهد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: اسرائیل نمی‌تواند با مطرح کردن این ادعاها و اتهامات، خودش را بابت کشته شدن هزاران فلسطینی بی‌گناه و تبدیل سرزمین فلسطین به زندانی روباز مبرا کند. 
وی ادامه داد: ترکیه همانند دیگر کشورهای جهان به حمایت خود از حقوق، قانون و مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داد.
 
کد مطلب: 78497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *