۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷

سقوط طلای جهانی

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی نزدیک به پایین‌ترین قیمت چهار ماه اخیر ثابت ماند و به دلیل انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا که دلار را تقویت کرد فاقد روند صعودی بود.
طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی نزدیک به پایین‌ترین قیمت چهار ماه اخیر ثابت ماند و به دلیل انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا که دلار را تقویت کرد فاقد روند صعودی بود.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۴۸.۰۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۲۴۳.۷۱ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در چهار ماه گذشته بود.
در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۵۰.۲۰ دلار رسید.
دلار در اوایل معاملات بازار آسیا تحت تاثیر آمار اشتغال قوی‌تر از حد انتظار آمریکا و انتظارات برای بالارفتن نرخ‌های بهره در آمریکا مورد پشتیبانی قرار گرفت و ثابت بود.
تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند که در شرایطی که آمار اخیر در آمریکا نشان می‌دهد اقتصاد این کشور در شرایط مطلوبی مانده است، قیمت طلا در حدود ۱۲۵۰ دلار در نوسان است و انتظارات برای تصویب افزایش نرخ‌های بهره در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید طلا را محدود کرده است.
انتظار می‌رود بانک مرکزی طی نشست دو روزه خود که روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، نرخ‌های بهره را افزایش دهد.
نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا از ارزش دلار پشتیبانی کرده و در مقابل، قیمت طلا که سوددهی ندارد را تحت فشار قرار می‌دهد.
بر اساس گزارش رویترز، طلا از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر صعود ارزش دلار، بیش از دو درصد کاهش داشته است.
در این بین آمریکا، ژاپن و کره جنوبی از روز دوشنبه یک مانور دو روزه رهگیری موشک برگزار خواهند کرد که این اقدام با افزایش تنش در شبه جزیره کره برسر توسعه برنامه تسلیحاتی کره شمالی انجام می‌گیرد.
افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی ممکن است تقاضا برای دارایی‌های مطمئن شامل طلا را تقویت کرده و از قیمت آن پشتیبانی کند.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری رسیدن به سطح ۱۲۳۹ دلار را هدف گرفته است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۸۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۸۸۸.۸۰ دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۴.۱۵ دلار رسید.
 
کد مطلب: 78501
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *