۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱

تغییر و تحولات در وزارت نیرو

در حالیکه از عمر وزارت اردکانیان در پست وزیر نیرو کمتر از ۲ ماه می‌گذرد، خبرها از تغییر و تحول در سطح مدیران ارشد این وزارتخانه حکایت دارد.
در حالیکه از عمر وزارت اردکانیان در پست وزیر نیرو کمتر از ۲ ماه می‌گذرد، خبرها از تغییر و تحول در سطح مدیران ارشد این وزارتخانه حکایت دارد.
به گزارش فارس، وزارت نیرو که یکی از بدهکارترین و یکی از حساس‌ترین وزارتخانه‌های دولت محسوب می‌شود، روزهای سختی را می‌گذراند.
شرایط سخت وزارت نیرو از این بابت دشوار به نظر می رسد که بحران آب در کشور و حل آن یکی از چالش های اساسی این وزارتخانه محسوب می شود.
به این وضعیت باید بدهی‌های سنگین و اقتصاد نابسامان آب و برق را نیز اضافه کرد، گره‌ای که تا کنون هیچ یک از وزیران قبل موفق به باز کردن آن‌ نشده‌‌اند.
در عین حال رضا اردکانیان وزیر نیرو که پس از سال‌ها غیبت به این وزارتخانه بازگشته برای حل مشکل و بحران آب تصمیم گرفته است معاونت آب و آبفا را به دست علی نورزاد که در ابتدای دولت یازدهم با حکم آخوندی به سمت مدیرعاملی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب شده بود،بسپارد.
هر چند بر اساس شنیده‌ها گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته بود که حمیدرضا جانباز مدیرعامل کنونی آب و فاضلاب کشور در این پست منصوب شود، اما ظاهراً قرعه احراز معاونت آب و آبفا در نهایت به نام نورزاد خورده است و شنیده‌ها حاکیست اردکانیان مایل است حمید رضا جانباز در پست مدیرعاملی آبفا ادامه کار دهد.
علی نورزاد که دکتری مهندسی راه و ساختمان (ژئوتکنیک لرزه‌ای) از دانشگاه کنکوردیا ـ مونترال ـ کانادا دارد از سال 91 تا 92 رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست ـ دانشگاه شهید بهشتی را برعهده داشته است. 
وی همچنین از سال 86 تا 90 عضو و رئیس هیأت مدیره مشارکت سایبر بوده، از سال 81 تا 84 معاون برنامه‌ریزی و عضو هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران بوده است و از سال 68 تا 70 مدیرکلی امور اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت خاک و سنگ وزارت جهاد سازندگی سابق را بر عهده داشته است.
نورزاد از سال 84 تا 89 نیز عضو شورای انجمن بین‌المللی فن‌آوری زمین‌های پست ـ ژاپن و از سال 77 تا 84 استادیار پیوسته دانشگاه کنکور و یا ـ مونترال ـ کانادا بود. 
یکی دیگر از تغییرات احتمالی که اگر محقق شود در نوع خود کم‌سابقه و یا بی‌سابقه است، انتخاب جانشینی برای ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو است. 
یکی از گزینه‌های احتمالی برای جانشینی ستار محمودی که تا پایان سال جاری نیز بازنشسته خواهد شد، حبیب‌الله بیطرف وزیر سابق نیرو در دولت خاتمی است.
بیطرف که در حال حاضر معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت است قبل از رای اعتماد مجلس به اردکانیان، از سوی مجلسی ها به دلیل عدم رای اعتماد به وزارت نفت بازگشت.
یکی از نکات جالب در این مدت (7 آبان به عنوان وزیر نیرو انتخاب شد) اقدام اردکانیان برای انتخاب مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو بود که طی فراخوانی صورت گرفت و تاکنون برای این پست حدود 300 نفر رزومه ارائه کرده‌اند. 
ظاهراً بعد از نهایی شدن گزینه‌های احتمالی کمیته‌ای تشکیل و مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو انتخاب خواهد شد. 
کد مطلب: 78557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *