۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۳

روسیه پروازهای خود به مصر را از سر می گیرد

پایگاه اخبار اقتصادی بلومبرگ آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که شرکت های هوایی روس پروازهای خود را به مقصد مصر پس از 2 سال تعلیق، از سر می گیرند.
پایگاه اخبار اقتصادی بلومبرگ آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که شرکت های هوایی روس پروازهای خود را به مقصد مصر پس از 2 سال تعلیق، از سر می گیرند.
به گزارش ايرنا، بلومبرگ به نقل از یک مقام ارشد رسمی و صنعتی روسیه نوشت: به دنبال دیدار امروز ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از قاهره و امضای یک قرارداد 30 میلیارد دلاری هسته ای میان دو کشور، مسکو تصمیم گرفت تا پرواز های معلق شده از 2 سال گذشته خطوط هوایی خود به مصر را بار دیگر از سر گیرد.
این مقام که خواست نامش فاش نشود در مسکو به بلومبرگ گفت: قرارداد ازسرگیری پروازهای هواپیماهای روسی به فرودگاه های مصر امروز در حاشیه دیدار پوتین با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری وی امضاء شده است، چرا که تردیدها از وجود خطر تهدیدات تروریستی علیه منافع روسیه در مصر به نحوی برطرف شده است.
دولت روسیه در سال 2015 در پی تقویت احتمال سقوط هواپیمای مسافربری روسی بر اثر انفجار بمب، پرواز هواپیماهای مسافربری به مصر و بالعکس را متوقف کرده بود.
چرا که در همان ایام یک گروه وابسته به گروه تروریستی داعش در مصر مسئولیت سقوط هواپیمای ایرباس ای 321 آن کشور که در مسیر شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ روسیه پرواز می کردد و در صحرای سینا سقوط کرده بود را برعهده گرفته بود.
در آن حادثه ترویستی همه 224 سرنشین این هواپیما جان باخته بودند.
تروریست ها اعلام کرده بودند که آن هواپیما را به تلافی حملات هوایی روسیه در سوریه ساقط کرده بودند.
شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا نیز در همان ایام به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که مکالمات رد و بدل شده میان سرکرده های داعش در رقه سوریه و افرادی که در سینا هستند، شامل صحبت هایی درباره ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری روسی بر فراز این منطقه بوده است.
براساس این گزارش، مصر که به گردشگری به عنوان یکی از منابع اصلی ارزآوری متکی است، شدیدا به از سرگیری این پروازها نیازمند است، چرا که سالانه علاوه بر مقامات سیاسی و اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاران روسی، بیش از 3 میلیون گردشگر از سراسر روسیه به مصر سفر می کنند که براساس آمارها شامل حدود 70 درصد از درآمد ارزی مصر می شود.
این منبع خبری بلومبرگ همچنین گفت که امضای قرار داد از سرگیری پروازهای روسی به مصر شامل پروازهای چارتری روسی به مقصد مراکز تفریحی در سواحل دریای سرخ از جمله شرم الشیخ و حرغده نمی شود مگر اینکه طرف مصری تضمین های لازم برای امن بودن مسیر و مقصد پروازی را به طرف روسی بدهد.
اگرچه آندره سورگین، رئیس هواپیمایی ایرفلوت روسیه از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد اما ابراز تمایل کرد که هرچه زودتر این پرواز ها از سرگرفته شود.
کد مطلب: 78563
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *