۰
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۸

وجود ۴ میلیون بیکار

رئیس اتاق اصناف در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد یک بنگاه در صنایع بزرگ حداقل ۲ میلیارد تومان و صنایع متوسط ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه باید صرف کرد.
رئیس اتاق اصناف در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد یک بنگاه در صنایع بزرگ حداقل ۲ میلیارد تومان و صنایع متوسط ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه باید صرف کرد.
به گزارش فارس، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی وزارت آموزش و پرورش و اتاق اصناف ایران گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر با قید اولویت از سوی اتاق اصناف در دستور کار قرار گرفته است، موضوع آموزش در بخش‌های مختلف بوده است. 
وی افزود: 1850 رسته صنفی و 650 هزار بنگاه صنفی تولیدی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که در این میان صنعت ساختمان، مبلمان، پوشاک و لوازم چوبی و چرم مزیت‌های بیشتری از بخش‌های صنعتی دارند. 
رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: بخش بزرگی از اصناف کشور سنتی است که باید با بخش آموزشی و علمی همراه شود. بنابراین در این راستا تلاش کرده‌ایم تا دانشگاه‌ها و اصناف را همسو کنیم و در برخی از رسته‌ها از جمله صنوف طلا و جواهر و املاک این مهم اجرا شده است .
وی با بیان اینکه برای ایجاد یک بنگاه در صنایع بزرگ حد اقل ۲ میلیارد تومان و صنایع متوسط حداقل ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه باید صرف کرد، گفت: اما در بنگاه‌های کوچک با ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان هم می‌توان یک بنگاه اقتصادی را راه‌اندازی کرد. 
فاضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارند، اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هر روز به افراد جویای کار اضافه می‌شوند، اما تناسبی بین تخصص آنها و نیازهای بازار کار وجود ندارد. 
در ادامه این مراسم علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 630 هزار هنرجو در دو بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: این افراد باید یا وارد باز کار شوند و یا با دریافت مدرک تکنسین اشتغال به کار یابند.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش آموزش با تولید است، گفت: بنابراین چرخه آموزش، تولید و فروش با نگاه افزایش کیفیت خدمات آموزشی و کاربردی تعریف شده است.
براساس این گزارش تفاهمنامه مذکور با هدف هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌های قانون و امکانات طرفین در ارائه آموزش‌های رسمی مناسب با نیاز بازار کار و ارتقاء مهارت دانش‌آموزان با استفاده از توان بخش اصناف منعقد شده است. 
تفاهم‌نامه مذکور که در آن برخی از تعهدات معاونت آموزش و پرورش فراهم نمودن امکان ادامه تحصیل کارکنان بخش اصناف برای اخذ دیپلم متوسطه و همکاری در تاسیس هنرستان‌های وابسته یا غیر دولتی بخش اصناف ذکر شده است، از تاریخ امضا و مبادله بین 2 طرف به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت و پس از آن در صورت توافق قابل تمدید خواهد بود.
اعلام نیاز مشاغل مورد نیاز اصناف و جامعه به منظور تدوین استانداردهای مهارتی و همکاری در تدوین و به روز رسانی استانداردهای مرتبط با اصناف از جمله تعهدات اتاق اصناف در تفاهم‌نامه یاد شده است. 
کد مطلب: 78646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *