۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲

ورود گردشگران عراقي‌ها به ايران ۱۸۱ درصد رشد داشته است

معاون گردشگري كشور اعلام كرد: ورودگردشگران زيارتي از عراق، از مردادماه تا كنون ۱۸۱ درصد رشد داشته است.
وي در عين حال تاكيد كرد: متولي ورود هر گردشگر خارجي به كشور، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است و شركت‌هايي مانند «شمسا» كه زير نظر سازمان حج و زيارت كار مي‌كنند، فقط وظيفه‌ي اعزام زائر را برعهده دارند. 


منوچهر جهانيان  امضاي تفاهم‌نامه‌ گردشگري بين ايران و عراق را كه به‌دنبال سفر وزير جهانگردي عراق به ايران انجام شد، دليل اين رشد صعودي ارزيابي كرد.

او در پاسخ به اين پرسش كه چطور امكان دارد ورود گردشگران زيارتي از عراق اين‌قدر سريع رشد كند، در حالي كه از زمان امضاي آن تفاهم‌نامه فقط يك‌ونيم ماه گذشته است؟ اظهار كرد: در گذشته، ما هيچ دفتر خدمات زيارتي‌اي را به عراقي‌ها اعلام نكرده بوديم و مسافران ايرن كشور به‌شكل پراكنده به ايران وارد مي‌شدند.

اما پس از امضاي قرارداد، ما ۱۰ آژانس گردشگري ايراني را به وزارت جهانگردي عراق و همچنين سفارت ايران در اين كشور معرفي كرديم و حالا، ورود گردشگران زيارتي از عراق شكل سامان‌يافته‌تري گرفته است.

جهانيان اعلام آمار تعداد گردشگران زيارتي عراق را به زمان ديگري موكول كرد.

او در عين حال تاكيد كرد: متولي ورود هر گردشگر خارجي به كشور، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است و شركت‌هايي مانند «شمسا» كه زير نظر سازمان حج و زيارت كار مي‌كنند، فقط وظيفه‌ي اعزام زائر را برعهده دارند.

وزير جهانگردي و آثار باستاني عراق در رأس هيأتي از اين وزارتخانه، به دعوت رييس سازمان حج و زيارت و براي تمديد قرارداد زيارتي دو كشور، اوايل مردادماه به ايران سفر كرد و در جريان آن سفر، تفاهم‌نامه‌هاي گردشگري و ميراث فرهنگي را نيز با رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران امضا كرد.

معرفي دفاتر خدمات مسافرتي مورد تأييد دو كشور، تسهيل در ورود گردشگران و صدور رواديد، برگزاري تورهاي آشناسازي و تبادل اقلام تبليغاتي از جمله بندهاي تفاهم‌نامه‌ي گردشگري دو كشور است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همچنين لغو رواديد ايران و عراق را در جريان آن سفر درخواست كرد كه در حال حاضر، اين موضوع از سوي مقامات عراقي در حال بررسي است.
بازدید از صفحه اولارسال به دوستان نسخه چاپی
کد مطلب: 7865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *