۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۶

انتقاد لاریجانی ازکار بی حساب آمریکایی‌ها

رئیس مجلس گفت: در حوزه های بین الملل و منطقه ای، تحولاتی رخ داده که بی تاثیر در مناسبات داخلی هم نبوده و لازم است در شرایط موجود، درست تصمیم گرفته شود.
رئیس مجلس گفت: در حوزه های بین الملل و منطقه ای، تحولاتی رخ داده که بی تاثیر در مناسبات داخلی هم نبوده و لازم است در شرایط موجود، درست تصمیم گرفته شود.
به گزارش ايرنا، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری گیلان افزود: تحولات بین المللی اخیر، نشان می دهد که دولت ایالات متحده، روش ایضایی را برای جمهوری اسلامی دنبال می کند؛ البته امروز آمریکایی ها هستند که زیر میز می زنند و در زمینه های مختلف اعم از برجام و دیگر مسائل دغدغه ایجاد می کنند و نمونه بارز آن، بیانیه اخیر رئیس جمهوری آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: معلوم است کار آنها، بی حساب و کتاب و عجولانه است؛ هرچند که پشت آن نقشه ای هست چراکه این کار در منطقه آشفتگی سیاسی ایجاد کرده و همه این شرایط بیانگر آن است که رفتار آمریکا، سنجیده نیست و لازم است ایران با دقت نظر بیشتری گام بردارد.
وی با اشاره به ضربه خوردن جدی تروریسم در عراق و سوریه و نقش بی بدیل و تاثیرگذار ایران اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در هدایت این امور، نقش راهبری ایفا کردند و شورای عالی امنیت ملی نیز گام های موثری در این راه برداشت و محاسبات دشمنان ، غلط از آب درآمد.
وی با تصریح اینکه باید در مسیر پیشرفت کشور صحیح گام برداشته و استقامت داشته باشیم، گفت: لازم است از تجربه ها و دستاوردهای گذشته درست استفاده کنیم و دستاویز برخی سلایق قرار نگیرد و در این زمینه، هماهنگی در کل کشور وجود دارد و تدابیر رهبری معظم انقلاب، راهگشاست.
لاریجانی همچنین بر ضرورت افزایش همبستگی ها ، هماهنگی ها و هم افزایی ها در داخل کشور و نیز پرهیز از برخی چالش های درونی تاکید و اضافه کرد: اختلاف نظر و سلیقه هایی نیز که در کشور وجود دارد، طبیعی است و در سطح قوای سه گانه، هماهنگی و رفت و آمدهای فکری وجود دارد.
وی با اشاره به وجود چالش هایی مهم در حوزه های اقتصادی، سیاسی و بین الملل اظهار داشت: عقل صلاح اندیش می گوید باید همگرایی ها بیشتر شود و هرچه تعامل بیشتر باشد، دستاوردهایمان نیز فزون تر خواهد بود.
کد مطلب: 78720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *