۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۹

مقاومت تنها راه پس گرفتن فلسطین است

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه قطعنامه های بین المللی که سخن از تقسیم فلسطین به مناطق 1948 و 1967 کرده است بی ارزش است و مقاومت تنها راه پس گرفتن فلسطین است.
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه قطعنامه های بین المللی که سخن از تقسیم فلسطین به مناطق 1948 و 1967 کرده است بی ارزش است و مقاومت تنها راه پس گرفتن فلسطین است.
به گزارش ايرنا، اشاره معاون دبیرکل حزب الله به قطعنامه های سازمان ملل است که مناطق فلسطینی را به دو بخش متعلق به رژیم صهیونیستی (موسوم به مناطق 1948) و فلسطین (موسوم به 1967) تقسیم کرده است.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این تصمیم برخی را غافلگیر کرد اما ما غافلگیر نشدیم بلکه خدا را شکر می کنیم آنچه (نیت اصلی آمریکا) از نظرها مخفی نگه داشته می شد به موجب این تصمیم برملا شد.
وی با بیان اینکه آمریکا در مساله فلسطین هیچ گاه امین و صادق نبوده است گفت: آمریکایی ها فلسطین را در دو شهر منحصر می دانند: یکی غزه و دوم بخشی از کرانه باختری. آنها همچنین مخالف بازگشت پناهجویان و پایتختی قدس برای فلسطین هستند. آمریکایی ها هیچ موجودیتی برای فلسطین متصور نیستند بلکه آنها تنها به موجودیت اسرائیل فکر می کنند و فلسطین را نیز تنها چند روستا و مزرعه می دانند.
شیخ نعیم قاسم با «بی نتیجه» خواندن گفت و گوها بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی افزود: معنای سازش از نظر آمریکا این است که به اسرائیل هرآنچه می خواهد داده شود و فلسطینیان نیز باید از فلسطین عدول کنند.
معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ترامپ به دنبال آزمودن واکنش ها در تصمیم اخیرش درباره قدس است گفت: اگر او موفق شود که از قدس عبور کند و اعتراض و انتفاضه ای رخ ندهد می تواند «معامله قرن» را که قبلا صحبت آن را کرده بود تحقق بخشد. این معامله به معنای پایان فلسطین و تثبیت رژیم اسرائیل است.
شیخ نعیم قاسم در عین حال تاکید کرد که این معامله رخ نخواهد داد و قدس پایتخت فلسطین باقی خود ماند.
معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنان خود از «دو نقشه خطرناک و مخرب» در منطقه برای ایجاد «خاورمیانه جدید» طی 10 سال اخیر سخن گفت و در توضیح آن گفت: نخستین نقشه قرار بود در سال 2006 از طریق لبنان محقق شود و دومین طرح نیز قرار بود از طریق سوریه در سال 2011 تحقق یابد. در نخستین نقشه اسرائیل شکست خورد و در دومی نیز تروریسم تکفیری
کد مطلب: 78740
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *