۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷

یهودی سازی قدس تصمیم خطرناکی است

عبدالله دوم شاه اردن روزچهارشنبه درنشست فوق العاده سران سازمان همکاریهای اسلامی در استانبول ضمن مخالفت با هرگونه تغییر وضعیت قدس ومقدسات دینی گفت: صلح فراگیر در منطقه محقق نمی شود مگر اینکه درگیری اسرائیل و فلسطین حل شود.
عبدالله دوم شاه اردن روزچهارشنبه درنشست فوق العاده سران سازمان همکاریهای اسلامی در استانبول ضمن مخالفت با هرگونه تغییر وضعیت قدس ومقدسات دینی گفت: صلح فراگیر در منطقه محقق نمی شود مگر اینکه درگیری اسرائیل و فلسطین حل شود.
به گزارش ايرنا، به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، عبدالله دوم شاه اردن افزود: با هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد الاقصی و حرم قدسی مقابله خواهیم کرد. 
وی افزود: ما امروز برای مقابله با چالش های بزرگ جهان اسلام و تهدیدی که قدس شهر مقدس مسلمانان ومسیحیان با آن مواجه است در این مکان گرد هم آمده ایم.
عبدالله دوم با اشاره به گسترش خشونت وافراط گرایی در جهان به ویژه جهان عرب آن را ناشی از نبود حل عادلانه برای مساله فلسطین دانست و گفت: منطقه ما روی صلح فراگیر را نخواهید دید مگر اینکه درگیری فلسطین و اسرائیل بر اساس قطعنامه های بین المللی و طرح های کشورهای عرب حل شود تا به تشکیل دولت فلسطین درخاک فلسطین به پایتختی قدس شرقی دست یابیم. 
وی افزود: به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا تصمیم خطرناکی است که امنیت و ثبات را به خطر می اندازد و نیز تلاش ها برای صلح را به شکست می کشاند.
وی افزود: هرچه تصمیم های یک جانبه برای قدس خارج از راه حل فراگیر گرفته شود تحقق حقوق مردم فلسطین آزادی و تشکیل دولت مستقل آنها به پایتختی قدس شرقی به خطر می افتد. 
عبدالله دوم تاکید کرد: تلاش ها برای یهودی سازی قدس وتغییر هویت اسلامی ومسیحی آن موجب خشونت و افراط گرایی بیشتر می شود زیرا این شهر مرکزی برای پیروان سه دین آسمانی است. 
وی اظهار داشت: سرپرستی مقدسات اسلامی و مسیحی قدس شریف مسئولیت تاریخی دولت اردن است که همواره در این زمینه ایفای نقش می کند.
وی تاکید کرد: اردن به ایفای نقش خود درمقابله با هرگونه تغییر وضعیت تاریخی وحقوقی مسجد الاقصی وحرم قدسی ادامه می دهد ودر کنار مردم فلسطین به صورت ید واحده از مقدسات اسلامی مسیحی شهر قدس حفاظت و حمایت می کند.
وی گفت: برادران فلسطینی ما سزوار حمایت کامل هستند تا بتوانند با همکاری جامعه بین المللی به راه حل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین دست یابند.
وی تاکید کرد: قدس قبله اول مسلمانان و حق مسلمانان و مسیحیان در آن ابدی و جاودان است.
نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس امروز چهارشنبه در استانبول آغاز به کار کرد. 
کد مطلب: 78745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *