۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۸

رئیس مجلس اندونزی استعفا کرد

'ستیا نوانتو ' رئیس مجلس اندونزی به عنوان یکی از قدرتمندترین سیاستمداران این کشور پس ازبازجویی به اتهام فساد مالی ،از سمت خود استعفا داد.
'ستیا نوانتو ' رئیس مجلس اندونزی به عنوان یکی از قدرتمندترین سیاستمداران این کشور پس ازبازجویی به اتهام فساد مالی ،از سمت خود استعفا داد.
به گزارش ایرنا از جاکارتا پست' فضلی زون'به طور موقت جایگزین وی شده است.
تعدادی از اعضای مجلس اندونزی به رسانه های محلی این کشور گفتند که نواندو در نامه ای استعفای خود را مطرح کرده اما هنوز این استعفا پذیرفته نشده است.
کمیسیون فساد اداری فساد اداری این کشور (KPK) وی و تعدادی دیگر از سیاستمداران اندونزی را متهم به مشارکت در یک پرونده فساد عظیم مالی به ارزش 5.9 تریلیون روپیه (558 میلیون دلار) در پروژه کارت شناسایی الکترونیکی بیومتریک سال 2010 کرده است.
فضلی زون ماه گذشته از وظایف خود به عنوان رئیس حزب گلکار که دومین حزب در پارلمان بود، چند روز پس از دستگیری توسط کمیسیون مقابله با فساد مالی کناره گرفت.
وی در هفته جاری در دادگاه فساد اداری جاکارتا تفهیم اتهام شد.
فضلی 62 ساله درعین حال معاون حزب' گریندرا'اندونزی نیز بوده و هر دو حزب در هفته آینده برای تعیین جایگزین وی تشکیل جلسه می دهند.
وی به عنوان یکی از متحدان اصلی جوکوی رئیس جمهوری اندونزی در سیستم پارلمانی این کشوربرای برنامه های دولت محسوب می شد.
ناظران سیاسی می گویند استعفای نوانتو می تواند منجر به تضعیف دولت جوکوی و انتخاب مجدد او در انتخابات سراسری این کشور در سال 2019 شود.
حزب گلکار، دومین حزب بزرگ اندونزی و از شرکای ائتلافی دولت محسوب می شود،اما اکنون جوکوی باید با مخالفان اصلی خود در این حزب که دردوران حضور فضلی قدرتی نداشتند، رویارویی داشته باشد.
کد مطلب: 78751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *