۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

گیلان تامین کننده قوت کشور است

نماینده لنگرود در مجلس، با بیان این‌که «استعداد کشاورزی در گیلان در بخش برنج، چای و ابریشم وجود دارد»، گفت: گیلان می تواند تامین کننده قوت کشور باشد، اگر برنج از هند و تایلند وارد نکنیم.
نماینده لنگرود در مجلس، با بیان این‌که «استعداد کشاورزی در گیلان در بخش برنج، چای و ابریشم وجود دارد»، گفت: گیلان می تواند تامین کننده قوت کشور باشد، اگر برنج از هند و تایلند وارد نکنیم.
به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس قوه مقننه در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به مقوله مهم پسماند در کشور، اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه 2 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای پسماند در نظر گرفته است که این اعتبار مورد آسیب است.
وی با بیان این‌که «پسماند موضوع عمومی کشور است»، افزود: از مجلس می خواهیم از این 2 میلیارد دلار صیانت کند تا معضل پسماند کشور حل شود.
نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 97 در زمان مقرر، خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی به دنبال تبدیل زباله به انرژی هستند، اما نرخ خرید تضمینی برق ناشی از زباله سوزی مناسب نیست.
لاهوتی با بیان این‌که «خریداری برق 290 تومانی توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار ندارد»، عنوان کرد: پیشنهاد می شود از محل قبوض برق به این امر اختصاص یابد.
وی گیلان را یک استان گردشگری با جاذبه های طبیعی خدادادی دانست و متذکر شد: گیلان 300 کیلومتر ساحل دارد که باید ساماندهی شود؛ زیرا شاهد غرق شدن بسیاری از افراد غیر بومی در سواحل ما هستیم. قطعا با سرانه محدود شهرداری ها و دهیاری ها این امکان وجود ندارد و باید در بودجه دیده شود.
نماینده لنگرود در مجلس، با بیان این‌که «راه آهن قزوین – رشت تا پایان سال به بهره برداری می رسد»، تاکید کرد: کار عملیاتی راه آهن رشت – آستارا نیز هم از طرف ایران و هم از طرف جمهوری آذربایان آغاز شده است.
وی با ادعای ورود یک میلیون تن برنج به استان گیلان، گفت: خوشبختانه جلوی ثبت شفارش توسط وزیر جهاد کشاورزی گرفته شد. باید به داد کشاورزان گیلان برسیم.
لاهوتی، با بیان این‌که «استعداد کشاورزی در گیلان در بخش برنج، چای و ابریشم وجود دارد»، اظهار کرد: گیلان می تواند تامین کننده قوت کشور باشد، اگر برنج از هند و تایلند وارد نکنیم.
کد مطلب: 78759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *