۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۱
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در دانشگاه زابل:

به جای اشخاص بهتر است‌، احزاب و تشکل‌ها تصمیم‌گیری کنند

مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره)دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور دکتر مصطفی کواکبیان در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد.
به جای اشخاص بهتر است‌، احزاب و تشکل‌ها تصمیم‌گیری کنند
مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره)دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور دکتر مصطفی کواکبیان در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد.
 در ابتدای این مراسم امیرطاها علوی  دبیر انجمن اسلامی  به عنوان  سخنگوی انجمن به سخنرانی پرداخت.
سپس رئیس دانشگاه آزاد واحد زابل، جناب آقای دکتر مجوزی درباره اهمیت و جایگاه انجمن اسلامی، اصلاح‌طلبی و نقش مهم تشكل‌های اصلاح‌طلب در دانشگاه سخنرانی کرد و در ادامه کلیپ کوتاهی درباره تاریخچه  انجمن‌های‌ اسلامی از بدو  تشکیل تا سال ۱۳۹۶ اکران شد.
 پس از آن  دکتر کواکبیان به ایراد سخنرانی پرداخت و دانشجویان  سوالات خود را از وی پرسیدند.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی  زابل تصریح کرد:  تفکر حرکت جمعی‌، تفکر بسیار مهمی برای پیشبرد اهداف است.
وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های سیاسی خود افزود: در سال ۵۶ تشکلی به نام الخمینیون تشکیل دادیم. همچنین در سال ۵۷‌ به خدمت آقای طالقانی رسیدیم که ایشان فرمودند‌: تشکل‌ها باعث برآیند هندسی نیروها می‌شوند نه تصاعد حسابی. منظور ایشان این بود‌، که ۱۰۰نفر باهم جمع نمی‌شوند بلکه در هم ضرب می‌شوند.‌
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خاطر نشان کرد: مسئله مهم در تشکل،  تفکر وخرد جمعی می‌باشد و فرد گرایی در تشکل معنایی ندارد. کواکبیان اضافه کرد: متاسفانه در جامعه ‌ما با توجه به هزینه‌دار بودن عضویت در تشکل‌ها و احزاب‌؛ برخی از افراد بعد از به دست آوردن منافع خویش از تشکل و حزب، شروع به کتمان وابستگی خود به تشکل و حزب می‌کنند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این که در منطقه به جز اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس هیچ کشوری وجود ندارد که حزب نداشته باشد، گفت: ‌‌بنده اعتقاد دارم که احزاب نباید در دانشگاه شعبه داشته باشند‌، اما دانشجویان در بیرون از دانشگاه می‌توانند در هر حزبی که تمایل داشته باشند عضو شوند. ‌عضو هیات رییسه فراکسیون امید تصریح کرد: به جای اشخاص بهتر است‌، احزاب و تشکل‌ها تصمیم‌گیری کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که متاسفانه دولت و مجلس حزبی نیست،  تصریح کرد: تشکل در کنار خود‌ ، واژه اسلام را دارد‌ که با توجه به فرموده امام خمینی (ره) بار معنایی زیادی دارد و مسئولیت آور است؛ البته نشاط و شادی در حد متعادل ایرادی ندارد.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری افزود: این تشکل‌ها باید بر اساس قوانین و مقرراتی که اسلام ناب وضع کرده شکل بگیرند نه اسلام سلیقه‌ای. به نظر من شاید شرایط کنونی ورزشگاه‌ها برای حضور خانم‌ها مناسب نباشد اما در هیچ جای اسلام مطرح نشده است‌ که خانم‌ها نباید ورزشگاه بروند‌. متاسفانه برخی از مسائل مثل استخدام‌ها در سیستان و بلوچستان‌، بکارگیری اهل سنت و خانم‌ها در کابینه نیز سلیقه‌ای است و به نظر من خانم‌ها نیز جزو رجال سیاسی هستند اما برخی بنا به، سلیقه شخصی خود این امر را قبول ندارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجو مرجع فکری و مغز متفکر جامعه است که همواره آلارم و هشداری برای مسائل مختلف جامعه است. مهم‌ترین ویژگی دانشجو مطالبه‌گری است.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در پایان با بیان اینکه اگر بینش سیاسی دقیق بین دانشجویان نباشد. به راحتی در انتخابات گول می‌خورند، گفت: دانشجویان باید همواره عدالتخواهی، مردم سالاری و توسعه کشور را یکصدا فریاد بزنند.
 
کد مطلب: 78767
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *