۰
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۴

وضعیت نابسامان بازنشستگان کاردست ربیعی داد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: طی تذکرهای مختلف برای حقوق بازنشستگان کشوری به خصوص فولاد و البرز شرقی استیضاح وزیر کار در مجلس کلید خورده است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: طی تذکرهای مختلف برای حقوق بازنشستگان کشوری به خصوص فولاد و البرز شرقی استیضاح وزیر کار در مجلس کلید خورده است.
به گزارش مهر، سید حسن حسینی شاهرودی در دیدار ظهر پنج شنبه خود با بازنشستگان معترض البرز شرقی، صندوق بازنشستگی کشوری و فولاد در شاهرود ضمن اشاره به نشست مشترک با وزیر کار، تاکید کرد: در یکسال و نیم گذشته بارها و بارها درباره مقوله بازنشستگان کشوری در صحن مجلس تذکر را به وزیر کار در دستور قرار دادیم و در جلسه ای با حضور وزیر کار، بنده به وی اعلام کردم که به شما یکبار دیگر در مجلس تذکر می دهم چرا که استیضاح شما در مجلس تنظیم شده و ما از شما برای سامان دادن به وضعیت صندوق ها رای اعتماد داده ایم.
وی افزود: می دانیم که همه تقصیرها متوجه وزیر نیست و کسان دیگری در دولت می بایست از بازنشستگان حمایت کنند اما متاسفانه دست ما نمایندگان به آنها نمی رسد و ما نمی توانیم از آنها سوال کنیم و مجلس آنها را انتخاب نکرده اما وزیر اگر نتواند رویه بازنشستگان را سامان دهد، استیضاح رای خواهد آورد.

صندوق بازنشستگی ساماندهی شود
عضو خانه ملت گفت: نمایندگان به وزیر کار رای دادند تا وضعیت صندوق های تامین اجتماعی، بازنشستگان کشوری و ... را ساماندهی کنند اما اگر این موضوع صورت نگیرد همین نمایندگان برای استیضاح وزیر تلاش می کنند و این امر به طور جدی به ربیعی تذکر داده شده است.
حسینی شاهرودی بیان کرد: ربیعی در این دیدار گفت در سالجاری بودجه ۹۶، این تصمیمی گرفته شد که یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان نقداً توسط دولت بابت حقوق بازنشستگان پرداخت شود و مابقی طلب ها از اموال وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی صورت گیرد که بنده در این نشست به وزیر کار تذکر دادم آن زمان که در کمیسیون تلفیق و نه صحن مجلس، این امر بیان می شد چرا شما اعلام نکردید که نمایندگان از این مصوبه دست بردارند چرا که وزارتخانه اموالی ندارد و یا اگر داشته باشد به راحتی فروش نخواهد رفت تا پول بازنشستگان پرداخت شود؟ اما متاسفانه وزیر و دولتیان در این باره سکوت کردند.
وی افزود: نمایندگان دولت در جلسه کمیسیون تلفیق برای بودجه۹۶، صراحتاً اعلام کردند که ما این پرداخت ها را تضمین می کنیم لذا سوال ما از آنها این است که امروز چرا در این موضوع مانده اید؟ و تنها یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد، امروز وزارتخانه می گوید ما به شدت دنبال فروش اموال هستیم تا شش ماه بدهی بازنشستگان را پرداخت کنند.
استیضاح در سال۹۶ رخ می دهد
نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان اینکه دولتیان باید شش ماه مطالبات بازنشستگان را تامین کنند، تاکید کرد: اگر این امر رخ ندهد در همین سال۹۶، استیضاح وزیر کار اتفاق خواهد افتاد و قطعاً رای خواهد آورد اما ابزار ما ابتدا نامه، سپس تذکر، پس از آن سوال و در نهایت استیضاح است.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه ساماندهی ومضعت بازنشستگان کار دست وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی می دهد، بیان کرد: ما درباره صندوق بازنشستگی و فولاد از پاسخ های ربیعی قانع نشده ایم و وی تنها دو فرصت دیگر دارد تا از استیضاح دور بماند.
وی افزود: یکی از دغدغه های کمیسیون اقتصادی این بوده که مشکل بازنشستگان به خصوص در حوزه صندوق تامین اجتماعی که حتی ۱۰ درصد نیز مازاد کارکنان دولت بابت درمان پرداخت کرده اند، رفع شود.
حسینی شاهرودی همچنین گفت: توانستیم به هیئت دولت بقبولانیم که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر بابت حقوق بازنشستگان بگذراند و در صورتی که این امر میسر نشود قطعا از مجلس نباید انتظار داشته باشند، چرا که در برنامه ششم یکی از موارد مذکور همین مقوله صندوق بازنشستگی بوده که باید تعیین تکلیف شود.
کد مطلب: 78774
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *