۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵

فقط قیمت بنزین و گازوئیل افزایش می‌یابد

یک مقام ارشد دولت با بیان اینکه از میان حامل‌های انرژی فقط قیمت بنزین و گازوئیل افزایش می‌یابد، گفت‌: در دولت نرخ این ۲ حامل به ترتیب ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان مصوب شده است.
یک مقام ارشد دولت با بیان اینکه از میان حامل‌های انرژی فقط قیمت بنزین و گازوئیل افزایش می‌یابد، گفت‌: در دولت نرخ این ۲ حامل به ترتیب ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان مصوب شده است.
یک مقام ارشد دولتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار داشت: دولت قصد دارد از میان ۹ حامل انرژی تنها قیمت دو حامل یعنی بنزین و گازوئیل را افزایش دهد.
وی افزود: پیشنهادات مختلفی مطرح شد و گزینه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه رقم ۱۶۰۰ تومان برای بنزین و ۶۰۰ تومان برای گازوئیل بود که با مخالفت و مقاومت تعدادی از وزرا و مسئولان همراه شد.
این مسئول ارشد دولت با اشاره به مخالفت وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی با نرخ پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه گفت: درنهایت در آخرین جلسه هیأت وزیران که لایحه بودجه سال ۹۷ بررسی شد، قیمت ۱۵۰۰ تومان برای بنزین و ۴۰۰ تومان برای گازوئیل تصویب شد.
وی در خصوص تغییر این دو نرخ گفت: این ارقام در هیأت دولت نهایی شده و فعلاً بعید به نظر می‌رسد تغییر کند.
به گفته این مقام مسئول ارشد دولتی افزایش حامل‌های انرژی طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ بوده و حتی اگر مجلس با تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ مخالف باشد، این کار می‌تواند اجرایی شود.
وی یادآور شد: دولت بنا دارد تا پایان سال قیمت این دو حامل را افزایش دهد و قانون هدفمندی یارانه‌ها و برنامه ششم توسعه به آن تأکید می‌کند.
این مقام مسئول ارشد دولتی ادامه داد: هنوز زمان اجرا در دولت جمع‌بندی نشده است.
به گزارش فارس، دولت در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 بالغ بر 17.400 میلیارد تومان درآمد از مابه التفاوت حامل‌های انرژی در سال 97 نسبت به ابتدای سال 96 پیش بینی کرده که در بخش‌های تولید و اشتغال هزینه کند.
همچنین نوبخت چندی پیش در رسانه‌ها عنوان کرده بود رقم افزایش بنزین می‌توان بیش از 1500 تومان باشد.
 
کد مطلب: 78920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *