۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

۳ هزار میلیارد آورده بانک‌ها در فاز اول

یک مقام مسئول در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدامات نهایی انجام شده و آیین نامه اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی این هفته ابلاغ می‌شود.
یک مقام مسئول در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدامات نهایی انجام شده و آیین نامه اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی این هفته ابلاغ می‌شود.
به گزارش فارس، بیک مقام مسوول با اشاره به طرح ایجاد اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در جلسات هفته گذشته سهم بانک‌ها مشخص و اقدامات نهایی انجام شده است. بنابراین طبق برنامه در هفته جاری آیین‌نامه ایجاد اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر ابلاغ می‌شود. 
وی افزود: طبق هماهنگی‌ انجام شده آورده بانکها در فاز اول 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود و به همین میزان سهم صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی است. 
این مقام مسئول در وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق حمایت کشاورزی به دلیل عدم تأمین اعتبار در این فاز از پرداخت تسهیلات اشتغال حذف شده است، گفت: طبق مصوبه قرار بود همه بانک‌ها و دو صندوق (کارآفرینی امید و حمایت از کشاورزان) سهم آورده خود را اعلام کنند که به همین علت چنین اتفاقی رخ داد. 
وی در مورد اینکه آیا با تزریق منابع می‌توان اشتغال ایجاد کرد و انحراف ندارد، تصریح کرد: در آیین‌نامه شیوه‌های نظارت و همچنین فرایند امور تشریح شده و در کنار تسهیلات به اشخاص حقیقی، گروه‌ها و مشاغل جمعی مدنظر هستند، تا بتوان از انحراف منابع جلوگیری کرد. 
به گزارش فارس،‌ دولت سال گذشته تقاضای استفاده از 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر را ارائه کرد که با نظر مقام معظم رهبری و تصویب نمایندگان مجلس تصویب شد.
رقم 1.5 میلیارد دلار معادل 5 تا 6 هزار میلیارد تومان بوده و در مجموع با آورده بانک‌های عامل حدود 12 هزار میلیارد تومان در اختیار فعالیت‌های این بخش قرار خواهد گرفت. نرخ سود تسهیلات اشتغال از محل صندوق توسعه ملی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی 6 درصد است.
پیش‌تر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس گفته بود 955 هزار فرصت شغلی باید در سال ایجاد شود تا نرخ بیکاری تا پایان برنامه ششم تک رقمی شود که 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالانه نیاز دارد.
کد مطلب: 78956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *