۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۷

مترو پردیس از بودجه جا ماند

طی بررسی‌ها از لایحه بودجه ۱۳۹۷ هیچ ردیف بودجه‌ای برای اجرای پروژه مترو تهران ـ پردیس اختصاص نیافته است.
طی بررسی‌ها از لایحه بودجه ۱۳۹۷ هیچ ردیف بودجه‌ای برای اجرای پروژه مترو تهران ـ پردیس اختصاص نیافته است.
به گزارش ایسنا، با وجود تکمیل حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس و تکمیل ۳۰ هزار واحد دیگر تا ابتدای سال آینده که احتمالا با اسکان نیمی از افق جمعیتی پردیس همراه خواهد بود، ضرورت آغاز پروژه مترو پردیس احساس می‌شود اما طی بررسی‌ها هیچ ردیفی برای این منظور در لایحه بودجه ۱۳۹۷ پیش‌بینی  نشده است.
مترو پردیس مراحل مطالعاتی خود را طی کرده و با توجه به ترافیک آینده آزادراه پردیس و نیز بزرگراه رودهن احتمال قریب به یقین در آینده نزدیک با مشکل ترافیک در این محور مواجه خواهیم بود. با این حال آغاز پروژه خط ریلی این مسیر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
شنیده ها حاکی از آن است که شرکت عمران آمادگی داشته بخش عمده‌ای از رقم حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اجرای پروژه مترو پردیس را از طریق منابع داخلی، تهاتر زمین و مشارکت بین‌المللی تامین کند. ظاهرا در این خصوص صحبت‌هایی نیز با ژاپنی ها و آلمانی‌ها انجام شده اما عدم پیش‌بینی بودجه در سال آینده همه برنامه‌ها را نقش بر آب می‌کند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در این خصوص به ایسنا گفت: فاز اجرایی مترو پردیس قرار بود سال آینده انجام شود. مدیرعامل شرکت عمران نیز بارها عنوان کرد با توجه به روند افتتاحات و جمعیت‌پذیری پردیس در آینده نزدیک، نیاز به خط ریلی به شدت محسوس خواهد شد.
سعید غفوری افزود: مطالعات قطار برقی تهران ـ پردیس طی سال‌های گذشته انجام شده است. این طرح دارای مجوز ۲۱۵ از سال ۱۳۹۱ است و قرار بود که پس از اتمام مطالعات، در بودجه سال ۱۳۹۷ ردیف اجرایی بگیرد که متاسفانه این مهم در لایحه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه صورت نگرفته و عملا برای سال آینده هیچ‌گونه ردیفی به قطار شهری تهران ـ پردیس اختصاص داده نشده است.
غفوری تصریح کرد: با توجه به بار ترافیکی تهران ـ شمال و نیز اتوبان تهران ـ پردیس که باعث آلودگی هوا می‌شود خواهشمندیم سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان محترم استان تهران در مجلس شورای اسلامی در فرصت باقی‌مانده تا نهایی شدن لایحه بودجه اقدامات لازم را برای تامین بودجه مترو انجام دهند.
 
کد مطلب: 79049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *