۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳

افتتاح مرکز مهر خانواده شماره یک سنندج

در راستای حمایت از نهاد خانواده مرکز ملاقات فرزندان (مرکز مهر خانواده) با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و سایر مدیران، در محل اورژانس اجتماعی سنندج افتتاح شد.
در راستای حمایت از نهاد خانواده مرکز ملاقات فرزندان (مرکز مهر خانواده) با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و سایر مدیران، در محل اورژانس اجتماعی سنندج افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، این مرکز در راستای اجرای تبصره ماده 41 قانون حمایت خانواده و ماده 68 آیین نامه اجرایی و به منظور اجرایی کردن برنامه ابلاغی از سوی اداره کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه افتتاح شد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان، در مراسم افتتاحیه مرکز مهر خانواده سنندج با بیان اینکه در نظام اسلامی خانواده جایگاه بسیار مقدس و والایی دارد، اظهار کرد: تمامی تلاش ها باید برای حفظ و تقویت این نهاد ارزشمند صورت گیرد.
علی اکبر گروسی افزود: در خانواده‌های دارای تنش و یا خانواده‌های طلاق، فرزندان با آسیب ها و مشکلاتی مواجه هستند که یکی از این مسائل، مسئله نحوه ملاقات آنها توسط والدین است که تا پیش از این خانواده ها در کلانتری ها با فرزندان خود دیدار می کردند که این امر موجب بروز آسیب ها و مشکلاتی برای خانواده ها و کودکان می شد اما جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی روحی و ... این مرکز افتتاح شد.
وی گفت: با افتتاح مرکز مهر خانواده ضمن اجرای قانون، موارد مرتبط با ملاقات فرزندان، مشاوره والدین جهت کاهش آسیب ها و سنجش کودکان از لحاظ کودک آزاری و آسیب های روحی و روانی در این مرکز انجام می شود.
در این مراسم رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان هم با بیان اینکه تاکنون موارد ارجاعی ملاقات فرزندان در محل کلانتری‌ها و یا محل هایی انجام می گرفت که با روحیه کودکان تناسب نداشته و چه بسا موجب آسیب هایی نیز می شد، اظهار کرد: با افتتاح مرکز ملاقات فرزندان با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط، از این پس موارد ملاقات فرزندان به دستور قضات در این مرکز و تحت نظر مشاوران و روانشناسان انجام خواهد گرفت.
سرپرست پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان هم در این مراسم اظهار کرد: مرکز مذکور در محل اورژانس اجتماعی بهزیستی به بهره برداری رسید و شامل اتاق کودک، محوطه بازی کودکان، اتاق کارشناسان و اتاق مشاوره است.
محمدی گفت: موارد ارجاعی از سوی دادگاه های خانواده و اجرای احکام پس از ثبت در مرکز، توسط کارشناسان و روانشناسان وضعیت مناسب کودکان، وضعیت روحی والدین، شرایط حضانت کودکان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ضمن انجام ملاقات فرزندان در این مرکز، جلسات مشاوره برای والدین با هدف کاهش تنش خانواده و امکان بازگشت مجدد و بهبود وضعیت کودکان برگزار می‌شود. 
کد مطلب: 79059
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *