۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۹
به مناسبت آغاز سال جديد تحصيلي؛

شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيانيه صادر كرد

شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بيانيه اي به مناسبت آغاز سال جديد تحصيلي، تمامي كوشندگان عرصه تعليم و تربيت- اعم از آموزش و پرورش، آموزش عالي و حوزه‌هاي علميه- را به جهادي مقدس در مسير تعميق ريشه‌هاي درخت انقلاب علمي در كشور، تلاش براي اجراي اسناد بالادستي اين حوزه مانند نقشه جامع علمي كشور و سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و خودسازي معنوي و كسب فضائل اخلاقي به‌عنوان مكمل علم و دانش فرا خواند.
 متن بيانيه دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به شرح زير است:

«تعليم و تعلم عبادت است. امام خميني(ره)

آغاز سال تحصيلي به‌عنوان تجديد حيات رسمي نهاد تعليم و تربيت دركشور در هر سال يادآور اهميت نهاد تعليم و تربيت است. هرچند به فرموده شهيد باهنر «در تابستان مدارس تعطيل است ولي تعليم و تربيت تعطيل نيست»، اما بازگشايي مدارس در ابتداي مهر ماه به مثابه دميده شدن خون تازه در پيكره تعليم و تربيت مي‌باشد.

امسال به‌عنوان نخستين سال تحصيلي بعد از تصويب و ابلاغ سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، ‌از اهميت وي‍ژه‌اي برخوردار است. هرچند مجريان اين سند مهم از همان بدو تصويب آن به تعبيت از رهبر معظم انقلاب اسلامي كه بر اجراي كامل و بدون استثنا‌ء اين سند به مثابه نسخه طبيب تاكيد فرمودند، اجراي سند تحول بنيادين را در دستور كار خود قرار داده‌اند،‌ اما سال تحصيلي پيش‌رو نخستين سالي است كه از همان ابتدا با نگاه به سند تحول بنيادين آغاز مي‌شود و اين نكته آن را از اهميتي بيش از پيش برخوردار مي‌كند.

آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي هم امسال و در مسير اجراي نقشه جامع علمي كشور داراي حساسيت بيشتري است. دانشگاهيان اعم از اعضاي هيات علمي و دانشجويان به‌عنوان موتور محركه پيشرفت علمي كشور عزيزمان به‌عنوان نخستين قدرت علمي در منطقه بايد در سال تحصيلي جاري بدون توجه به حاشيه‌سازي‌هايي كه به فرموده رهبر معظم انقلاب «براي متوقف كردن حركت علمي كشور انجام مي‌شود» جهاد مقدس علمي خود را در پي‌گيري راه دوستان شهيدشان يعني علي‌محمدي، شهرياري، رضايي‌نژاد و احمدي‌روشن ادامه دهند.

حوزه‌هاي علميه و در راس آنها حوزه مقدسه قم به‌عنوان ريشه‌دارترين نهاد تعليم و تربيت در كشور كه خاستگاه انقلاب اسلامي –به‌عنوان سرآغاز حيات دين و معنويت در جهان معاصر- بوده‌اند،‌ بايد در توليد نرم‌افزار فكري لازم براي پاسخگويي به نيازهاي حيات ديني در جهان معاصر عزم خود را جزم‌تر كنند.

شوراي عالي انقلاب فرهنگي با توجه به اهميت نهاد حوزه‌هاي علميه براي حركت در مسير تحقق اهداف متعالي تمدن نوين اسلامي،‌ با مصوبه‌اي راهگشا، شوراي مديريت حوزه‌هاي علميه را به‌عنوان مرجع ذي‌صلاح جهت اعطاي امتياز تمامی فعاليت‌هاي علمي در حوزه‌هاي علميه به همكاري فراخواند كه اين مصوبه خوشبختانه مورد تقدير علماي معظم حوزه علميه قرار گرفت.

دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي آغاز سال تحصيلي ۹۱-۹۲ ، كه امسال با ايام دهه كرامت و ميلاد عالم آل محمد«ص» حضرت علي‌ابن موسي‌الرضا«ع» متبرك است،‌ را به همه كوشندگان عرصه تعليم و تربيت- اعم از آموزش و پرورش، آموزش عالي و حوزه‌هاي علميه- را تبريك گفته و آنان را به جهادي مقدس در مسير تعميق ريشه‌هاي درخت انقلاب علمي در كشور، تلاش براي اجراي اسناد بالادستي اين حوزه مانند نقشه جامع علمي كشور و سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و خودسازي معنوي و كسب فضائل اخلاقي به‌عنوان مكمل علم و دانش فرامي‌خواند.»
کد مطلب: 7925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *