۰
جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۶
کواکبیان در جمع مردم منطقه 22 در مسجد امام محمد باقر(ع) شهرک صدرا:

رئیس مجلس متاسفانه نگذاشت انتخابات شوراهای محلات کلان‌شهرها قانونمند شود

جلسه بررسی مشکلات مردم منطقه ۲۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار ‌تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۷ آذر، در مسجد شهرک صدرا با حضور مسئولین اجرایی منطقه، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهندس حبیب زاده و دکتر علیخانی از اعضای شورای شهر تهران، برگزار شد.
رئیس مجلس متاسفانه نگذاشت انتخابات شوراهای محلات کلان‌شهرها قانونمند شود
جلسه بررسی مشکلات مردم منطقه ۲۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌و با همیاری فرماندار ‌تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۲۷ آذر، در  مسجد شهرک صدرا  با حضور مسئولین اجرایی منطقه، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهندس حبیب زاده و دکتر علیخانی از اعضای  شورای شهر تهران، برگزار شد.
در این نشست ابتدا اعضای شورایاری محلات منطقه ۲۲  به بیان مشکلات مردم منطقه و محلات  پرداختند.
آنگاه ستارزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران، ‌اولین سخنران جلسه گفت: در منطقه ۲۱ و ۲۲ دسترسی به آب سطحی وجود نداشته و تامین آب از منابع زیرزمینی صورت می‌گیرد. باتوجه به عقب افتادگی‌هایی که در این منطقه وجود داشت این دو منطقه تحت پوشش آب تهران قرار گرفتند که در نتیجه منطقه ۲۲ در حوزه آب منطقه ۳ قرار گرفت.
وی افزود: پروژه‌ای ملی به نام تصفیه خانه ۶ تهران در منطقه ۲۲ در حال اجرا است و مدیریت این پروژه با شرکت آب منطقه‌ای تهران است. این پروژه  در بخش سازه 90 درصد و در بخش تاسیسات 70  درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل پروژه نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
رباطی قائم مقام شهردار منطقه ۲۲ نیز ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون برخی از مشکلات شهری مطرح شده توسط دبیران شورایاری‌ها گفت: از نمایندگان محترم مجلس خواهشمندیم لایحه مدیریت واحد شهری را مورد توجه قرار دهند.
در ادامه علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌گفت: امیدواریم برگزاری این جلسات و پیگیری‌هایی که شخصا شاهد هستم برای هر منطقه انجام می‌شود بتواند به حل مشکلات منطقه ۲۲ نیز کمک کند. پرداختن به مشکلات بازنشستگان که از موضوعات مهم است و در مجلس پیگیر مشکلات آن‌ها هستیم. در قانون برنامه برای بازنشستگان کشوری و لشکری مقدمات تحول وضع موجود را فراهم کردیم که متاسفانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تکالیفی که نوشتیم به تعارفات تبدیل شد.
وی افزود: آماده هستیم در حوزه آب و فاضلاب با توجه به مشکلات مطرح شده در صورتی که پیشنهادات به صورت مکتوب ارائه شود از سوی مجلس پیگیری‌های لازم جهت حل مشکلات منطقه را انجام دهیم.
سپس حجت‌الاسلام والمسلمین میرشاه ولد با تشکر از بانیان جلسه کمبود مسجد در منطقه ۲۲ را در مقایسه با جمعیت رو به افزایش آن از اصلی‌ترین مشکلات منطقه برشمرد.
در ادامه علیخانی عضو شورای شهر تهران گفت:‌ مجموعه جدید مدیریت شهرداری تهران حدود ۱۰۰ روز است که آغاز به کار کرده و هنگام تحویل شهرداری ۳۰هزار میلیارد ریال بدهی و ۳۰ هزار میلیارد ریال معوقات مربوط به پروژه‌ها وجود داشت، همچنین شهرداری ماهانه ۷۰۰میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که به دلیل استخدام‌های بی رویه ای است که دوره‌های قبل به شهرداری تحمیل گردیده اند. البته با وجود همه این مشکلات نباید وقفه ای در خدمات شهرداری ایجاد شود.
وی افزود: راه حل ترافیک تهران را گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی‌با محوریت مترو می‌دانیم.هم اکنون ۲میلیون سفر به طور روزانه با مترو انجام می‌شود که باید تا ۶ میلیون سفر درروز افزایش یابد.
حبیب زاده عضو شورای شهر تهران نیز گفت: تشکیل انجمن شورایاری‌ها از وظایف شورای شهر تهران است و نمایندگان مجلس پیگیر موضوع شورای محلات هستند که می‌تواند کارکردهای مشابهی با شورایاری‌ها داشته باشد. شورایاری‌ها از نظر شورای شهر جایگاه قانونی دارند، چرا که وجود آن‌ها منبعث از قانون شوراها بوده و تشکیل آن نیز به عهده شورای شهر است. در مورد برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیازمند مجوز دولت هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پیش از موعد برگزاری مشکلات قانونی آن را رفع کنیم.
وی خاطر نشان کرد: پیشهاد شده 50درصد بودجه ۹۷ مربوط به معاونت فنی و عمرانی به آب‌های سطحی اختصاص یابد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به منطقه ۲۲ خواهد بود.
سپس فرهادی فرماندار تهران طی سخنانی گفت: در خصوص مشکلات مطرح شده تاکید می‌کنم آب شرب تمامی‌مناطق تهران از جمله منطقه ۲۲ کاملا سالم است. منطقه ۲۲ از بهترین مناطق تهران و در مواردی از بهترین مناطق دنیا است و اطمینان داریم مشکلات کوچکی که در آن وجود دارد با همت و پیگیری مسئولین حل خواهد شد.
وی با تشریح روند جلسات افزود: در جلسه فرمانداری با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، مسئولین اجرایی و اعضای شورایاری محلات مشکلات مطرح شده در این جلسه بررسی شده و در دبیرخانه مربوطه در فرمانداری تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
وی افزود: آلودگی هوای تهران معلول علت‌هایی است که یکی از عمده ترین آن‌ها خودروهای تک سرنشین است. آلودگی این روزها تنفس را برای همه مشکل کرده و مرگ خاموش است، باید از نظر فرهنگی روی این مسئله کار کنیم و شورایاری‌ها می‌توانند در محلات در زمینه فرهنگسازی استفاده نکردن از خودروی تک سرنشین همکاری کنند.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌طی سخنانی گفت: از حضور مهندس حبیب زاده و مهندس علیخانی در جلسات مناطق ۲۲گانه تهران تشکر می‌کنیم و امیدواریم سایر اعضای شورای شهر نیز در این جلسات حضور یابند. تا کنون ۲۵ جلسه از ۶۶ جلسه مناطق تشکیل شده و روند بررسی و حل مشکلات مناطق در این جلسات تا یکی دو سال آینده ادامه خواهد داشت.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: خدا را شاکریم که این جلسات به سخنرانی ختم نشده و پیگیری مشکلات مناطق تا حل آن‌ها ادامه دارد، این جلسات سیاسی نبوده و در راستای رفع مشکلات مردم مناطق تهران به طور منظم در حال برگزاری است.
وی خاطر نشان کرد: از همین مسجد به دولتمردان پیام می‌دهم مشکل آلودگی هوا با تعطیل کردن مدارس حل شدنی نیست، افرادی به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند مسئولین دولتی با این کار صورت مسئله را پاک می‌کنند. بعضی از مشکلات اینچنینی مربوط به شورای ساماندهی امور پایتخت است که باید شکل بگیرد؛ رئیس شورای شهر، شهردار، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور در این شورا حضور خواهند داشت و وزیر راه و شهرسازی دبیر آن شورا خواهد بود. بسیاری از مسائل کلان در این شورا مطرح شده و قابل پیگیری خواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش منطقه ۲۲ باید شکل بگیرد و این استدلال که آموزش و پرورش منطقه ۵ با منطقه 22 نزدیک است مردود است. وجود آموزش و پرورش و واحدهای آموزشی در منطقه ضروری است و در صورت وجود خلأ قانونی در این زمینه آمادگی داریم مشکل قانونی را رفع نماییم.
دکتر کواکبیان با اشاره به طرح شورای محلات گفت: الحاقیه ای به طرح دوفوریتی مربوط به ورود اقلیت‌ها (ازجمله سپنتا نیکنام) اضافه کردیم که با استناد به اصل هفتم قانون اساسی باید بتوان در هر محل شورایی تشکیل داد، که البته رئیس مجلس کم لطفی کردند و آن را از دستور خارج کردند.
وی افزود: با انسجام و اتحاد می‌توانیم در منطقه و جهان نقش‌آفرینی کنیم. در مقابل قدرت‌های زورگویی مثل آمریکا که روز ولادت پیامبر (ص) سفارت خود را به بیت المقدس منتقل می‌کنند تا به تمامی‌مسلمانان جهان دهن کجی کنند، بایستیم البته خشم مسلمانان جهان چنان شعله ور خواهد شد که دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت. انتفاضه سومی‌که آغاز شده تمام شدنی نیست و کشورهای اسلامی ‌باید کمک کنند تا این زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌ها متوقف شود. کشورهای زورگو با تکیه بر ‌‌قدرت خود دست به این اقدامات می‌زنند بنابر این برای مقابله با آن‌ها تنها راه این است که قدرتمند شویم.
دکتر کواکبیان در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان جهاد کشاورزی که در جلسه حضور دارند گفت: از جمله بازنشسته‌های نیروهای مسلح مراجعه کرده و فیش ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومانی نشان دادند در حالی که در طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مصوب کردیم که هر چه زودتر حقوق بازنشستگان با شاغلان نزدیک شود و فقط ده درصد تفاوت داشته باشد و امیدواریم موضوع بازنشستگان را در بودجه 97 به نحو مطلوب مشکل گشایی نمائیم.
 
کد مطلب: 79306
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *