۰
جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۷

اولویت اول بودجه 97 باید ایجاد اشتغال باشد

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: دانشجویان باید فعال باشند و مسائل سیاسی اجتماعی را رصد کنند.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: دانشجویان باید فعال باشند و مسائل سیاسی اجتماعی را رصد کنند.
به گزار‌ش "مردم‌سالاری آنلاین" مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌در همایشی در دانشگاه زاهدان با اشاره به وظیفه نظارتگری دانشجویان در جامعه تصریح کرد: دانشجو نباید صرفا سرش در کتاب درسی باشد، که ناگهان یک موجی ما را ببرد و بعد از هشت سال تازه یک عده بیایند بگویند ببخشید اشتباه کردیم.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با اشاره به نام همایش دانشگاه زاهدان گفت: این عنوان وحدت و آرمان مهم است. دانشجو حتما آرمانگراست حتما طرفدار وحدت است. کواکبیان افزود: وحدت در استان سیستان و بلوچستان دیده می‌شود. مردم استان سیستان و بلوچستان چه شیعه چه سنی بین خودشان باهم مشکلی ندارند حالا امکان دارد یک عده بیایند اختلافات را دامن بزنند.
وی  افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند وحدت بین مسلمانان را از هم بپاشانند. لذا این وحدت را باید پاس‌داشت.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که اصل آرمان در جنبش دانشجویی اهمیت دارد گفت: پنج آرمان، اسلام خواهی، آزادی‌طلبی، عدالت‌جویی، توسعه‌گرایی و مردم‌سالاری را از دست ندهید.
کواکبیان با اشاره به آرمان آزادی طلبی گفت:  هیچکس حق ندارد جلوی  حرف زدن دانشجو را بگیرد البته رعایت ادب و چارچوب‌های اصلی اسلام و نظام باید حفظ شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به آرمان عدالت گفت:  جامعه امروز ما بسیار نیازمند عدالت است. کواکبیان با اشاره به  حقوق‌های نجومی، املاک نجومی‌و اختلاس و تخلف در برخی از بانک‌ها تصریح کرد: دانشجو باید عدالت‌خواه باشد.
وی در ادامه با اشاره به آیه 17 سوره الزمر و بیان این مطلب که انسان  باید همه گفتارها را بشنود و بعد بهترینش را انتخاب کند افزود: در جامعه نباید تک صدایی باشد.
همچنین دبیر کل حزب مردم سالاری با تاکید بر اهمیت بحث توسعه گرایی گفت: یک زمان ما می‌گفتیم چشم‌انداز بیست ساله؛ الان فقط ‌8 سال به آن چشم انداز مانده است. در فرصت باقی مانده باید دانشجویان  توسعه گرایی را مطالبه کنند.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با بیان این که جامعه نباید عقب بماند افزود:  با شعار دادن هم به این آرمان نمی‌رسیم. شاخص‌های توسعه باید خودش را نشان بدهد. ما در بسیاری از شاخص‌های توسعه عقب هستیم باید برای پیشرفت سریع باشیم.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید با تاکید بر این که دانشجو باید آرمانگرا باشد گفت: در کنار آرمانگرایی دانشجو باید حقیقت گرا باشد اما نباید تسلیم واقعیت باشد. آرمانگرایی یکی از باید‌های اصلی هر دانشجو و تشکل دانشجویی است.
کواکبیان در ادامه با اشاره به لزوم توسعه علمی‌کشور گفت: یکی از وظایف دانشجو درس خواندن و توسعه علمی‌است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با  تاکید بر اصل مطالبه گری برای دانشجویان خاطرنشان کرد:. دانشجو حتما باید پیشتاز باشد. مردم نباید مردم عامه از دانشجو جلوتر باشند. وی با بیان این که انجمن‌های دانشجویی نباید به مسائل روز بی‌تفاوت باشند افزود:  افراد در تشکل‌های دانشجویی باید حداقل ماهی یک بیانیه بدهند.  کواکبیان افزود: دانشجویان باید به نمایندگان تذکر بدهند و از آنها مطالبه‌گری کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به بودجه  ‌97 گفت:  باید به اعداد و ارقام این بودجه توجه کرد. این که چقدر می‌تواند این بودجه شغل سازی کند بسیار حائر اهمیت است. زیرا برای همگان باید اولویت اول در بودجه 97 ایجاد اشتغال باشد.
 وی افزود: بسیاری از مراجعین ما از ما کار می‌خواهند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ با بیان این که بیکاری سر منشا بسیاری از آسیب‌هاست خاطر نشان کرد:  اعتیاد و طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد و این وظیفه دانشجو است که  این مسائل را به مسوولین تذکر دهد.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با اشاره به آسیب‌های دانشجویی گفت: دانشجو نباید بی تفاوت باشد. بی تفاوتی نکته منفی برای جنبش دانشجویی است.
وی با تاکید بر این که  جنبش دانشجویی باید زنده باشد افزود: شصت و چند سال قبل اگر دانشجویان ما بی تفاوت بودند این اتفاق 16 آذر نمی‌افتاد.
کواکبیان اضافه کرد: دانشجویان فعال باید بصیرت داشته باشند این که موج‌ها افراد را به دنبال خود بکشانند اشتباه است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌با بیان این که هیچ وقت دانشگاهیان نباید فاصله‌‌شان با مردم زیاد شود، گفت: نباید دانشگاهی جماعت از مردم جدا شود. با مردم بودن باعث موفقیت است.
کواکبیان در پایان به پرسش‌های کتبی و شفاهی دانشجویان پاسخ داد.
 
کد مطلب: 79307
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *