۰
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۱

فراموش شدن جشنواره موسیقی

محمد گلریز فراموش شدنِ جشنواره موسیقی مقاومت را غفلتِ مسئولان می‌داند.
محمد گلریز فراموش شدنِ جشنواره موسیقی مقاومت را غفلتِ مسئولان می‌داند.
به گزارش تسنیم، محمد گلریز می‌گوید: در جشنواره‌های اینچنینی میزان بودجه بسیار مهم است. اگر بودجه در اختیار چنین جشنواره‌هایی قرار بگیرد، می‌توانند کارهای زیادی بکنند. وقتی کسی مانند نصیربیگی مسئولیت جشنواره تئاتر مقاومت را برعهده می‌گیرد باید بودجه‌ی لازم را داشته باشد تا بتواند افکار و ایده‌هایش را عملی کند.
من در سال‌های گذشته چهار بار دبیر جشنواره موسیقی مقاومت بودم و می‌دانم که برگزار چنین جشنواره‌هایی به بودجه‌های مناسب نیاز دارد. در آخرین سالی که دبیر جشنواره موسیقی مقاومت بودم حدود 500 میلیون تومان برای ما بودجه اختصاص دادند. در آن سال از خوانندگان موسیقی پاپ هم دعوت کردیم و سه شب و هر شب دو سانس برای این خوانندگان اجرا گذاشتیم. خوانندگانی هم که آمدند آثار بسیاری درباره‌ی دفاع مقدس و شهیدان خواندند. آن سال جشنواره رونق بسیاری داشته و اجراهای بسیار موفقی روی صحنه رفت. در فضای بازِ برج میلاد هم بسیاری از خوانندگان را دعوت کردیم تا اجرا داشته باشند. در همان سال سروصدای خیلی از رسانه‌های خارجی درآمده بود و شایعه کرده بودند که این خوانندگان را به زور به جشنواره موسیقی مقاومت آورده‌اند. اما واقعیت این است که همه‌ی آن خوانندگان با عشق و علاقه آمدند.
او ادامه داد: در سال‌های اخیر کارهای بسیاری خواسته‌ام انجام دهم که امکانش فراهم نشده است. دوست داشتم برای شهید حججی کاری بکنم. دوست داشتم برای این شهیدِ بزرگوار کاری ماندگار بکنم اما متاسفانه ابزارش در اختیارم قرار نگرفت. ما باید از این فرصت‌ها به نفع کشورمان استفاده کنیم. این شهیدان حق بزرگی به گردن ما دارند. وقتی جوانی برای حفظ وطن جانش را کف دست می‌گذارد و سینه سپر می‌کند در مقابل دشمن، باید قدرش را بیش از این‌ها بدانیم. متاسفانه ارگان‌های مربوطه بهانه‌شان کمبود بودجه است. مگر قرار است چقدر خرج کنید. آهنگ‌های اجق وجقی تولید می‌کنند که پول هنگفتی هم برایش خرج می‌شود اما در نهایت کارِ یک بار مصرفی از آب در می‌آورند.
گلریز می‌گوید: خداوکیلی من کارم را انجام می‌دهم و تا جایی که از دستم بربیاید به همین روند ادامه می‌دهم. متاسفانه جشنواره موسیقی مقاومت چند سالی است که دیگر برگزار نمی‌شود. نمی‌دانم دلیلش چیست. ما نزدیک به 400 هنرمند موسیقی داریم که شهید شده‌اند. این شهیدان نوازنده، خواننده یا آهنگساز بوده‌اند.
کد مطلب: 79634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *