۰
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۵

راهکار برای صادرات تولیدات ایرانی

مدیرکل استاندارد تهران با انتقاد از کیفیت پایین برخی محصولات تولیدی گفت: اگر چشم‌هایمان را ببندند و محصولی را دستمان بدهند که بگوییم تولید کجاست، شاید باید گفت این محصول توسط فردی لائیک تولید شده است.
مدیرکل استاندارد تهران با انتقاد از کیفیت پایین برخی محصولات تولیدی گفت: اگر چشم‌هایمان را ببندند و محصولی را دستمان بدهند که بگوییم تولید کجاست، شاید باید گفت این محصول توسط فردی لائیک تولید شده است.
به گزارش فارس، مسلم بیات در نشست انجمن دارندگان نشان استاندارد اظهار داشت: کیفیت برخی محصولات تولیدی به قدری پایین است که تولیدکننده آن فقط به پول فکر کرده است و نه چیز دیگری.
وی ادامه داد: اگر چشمهایمان را ببندند و محصولی را دستمان می‌دهند و بگویند آن محصول تولید کجاست، شاید بگوییم توسط یک فرد لائیک (بی‌دین) تولید شده است.
بیات افزود: برخی افراد همه چیز را به رنگ پول می‌بینند و به موضوع دیگری فکر نمی‌کنند. در این‌گونه موارد، انجمن‌های علمی ـ تخصصی باید این تولیدات بی‌کیفیت را معرفی کنند.
مدیرکل استاندارد تهران از انجمن‌های تخصصی خواست تا این‌گونه تولیدات را پالایش کنند و واحدهای مشکل‌دار را به سازمان استاندارد را معرفی کنند.
وی همچنین با اشاره به مشکل ارائه استانداردهای مورد قبول تجار خارجی در مورد برخی کالاهای صادراتی ایرانی نیز گفت: گاهی تجار خارجی از تولیدکننده ایرانی می‌خواهند که تأییدیه سازمان استاندارد ایران را در مورد رعایت استانداردهای موردقبول آن کشور ارائه کنند. مثلاً بابت مطابقت یک کالای ایرانی با استاندارد آلمان از تولیدکننده ایرانی یک تأییدیه مورد قبول سازمان استاندارد ایران را طلب می‌کنند.
بیات تصریح کرد: در این‌گونه موارد، ما تست‌های لازم را انجام می‌دهیم و بدون در نظر گرفتن مشخصات آن کالا با استاندارد ملی، نتایج تست‌ را جهت مطابقت با استاندارد کشور موردنظر ارائه می‌کنیم.
مدیرکل استاندارد تهران با بیان اینکه حداقل در مورد ۱۰۰ قلم کالای صادراتی می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم، گفت: گیر بسیاری از کالاهای صادراتی کشور در همین مسئله است که می‌توانیم آن را برطرف کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه کشور است، گفت: نباید به دنبال حذف یکدیگر باشیم. این رویکرد باعث آسیب دیدن طرف‌های مختلف می‌شود.
بیات به اعضای انجمن دارندگان نشان استاندارد نیز توصیه کرد که نقش خود را در راهبرد ملی کیفیت مشخص کنند.
مدیرکل استاندارد تهران تأکید کرد: نه انجمن باید حذف شود و نه استاندارد.
کد مطلب: 79663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *