۰
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶

کاهش آلودگی کلان‌شهرها از روز سه‌شنبه

دمای هوا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب و غرب بین چهار تا هشت درجه و روز چهاشنبه در شمال شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
دمای هوا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب و غرب بین چهار تا هشت درجه و روز چهاشنبه در شمال شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.
به گزارش فارس، براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، امروز و فردا تداوم پایداری و سکون نسبی جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک را خواهیم داشت.
از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی ابتدا در شمال غرب کشور و سپس در روز سه‌شنبه در سایر مناطق از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، با نفوذ این سامانه بارشی، روز دوشنبه ابتدا بارش‌ها از شمال غرب و غرب، آغاز شده و بتدریج از سه‌شنبه دامنه‌های زاگرس، تا حدی جنوب غرب، با شدت کمتر دامنه های شمالی و جنوبی البرز و سپس شمال شرق کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سرد سیر بارش برف می‌شود.
روز چهارشنبه این سامانه در شرق سواحل خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور فعالیت خواهد داشت و به‌تدریج از کشور خارج خواهد شد.
روز دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب و بخش‌هایی از غرب کشور وزش باد و گردوخاک ‌دور از انتظار نیست.
به لحاظ شرایط دمایی نیز از اواخر وقت سه‌شنبه و روز چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی، کاهش دما در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و سپس در شمال شرق رخ خواهد داد؛ اواخر سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.
بعد از ظهر دوشنبه ‌بارش باران همراه با وزش باد و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان،ایلام، شمال خوزستان و غرب همدان پیش‌بینی می‌شود.
روز سه‌شنبه هفته جاری بارش باران همراه با وزش باد و بارش برف در مناطق کوهستانی در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ایلا‌م، کردستان، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، البرز، تهران، قزوین، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، چهار محال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان، خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود. 
روز چهارشنبه هفته جاری بارش باران و در جاده‌های کوهستانی بارش برف و برخی نقاط همراه با وزش باد و کولاک در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود.
دمای هوا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب بین 4 تا 8 درجه و روز چهارشنبه در شمال شرق بین 6 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.
در شهرهای بزرگ و صنعتی در مرکز کشور به‌ویژه تهران و اصفهان تا روز دوشنبه وضعیت نارنجی تا قرمز (ناسالم برای گروه‌های حساس تا ناسالم برای همه افراد) حاکم خواهد بود و به‌تدریج از دوشنبه بعد از ظهر تا شب با وزش باد کیفیت هوا بهبود می‌یابد.
بعدازظهر دوشنبه با تشدید باد جنوبی در جنوب عراق، کویت و خوزستان خیزش گردوخاک در استان‌های جنوب‌غربی کشور (ایلام و خوزستان) پیش‌بینی می‌شود.
در روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه برای تردد در جاده‌های کوهستانی شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های البرز به سبب بارش برف و احتمال وقوع کولاک‌ پیش‌بینی می‌شود، هم وطنان ‌ضمن برنامه‌ریزی جهت انتخاب زمان سفر مناسب، تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.                
‌آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود در بعدازظهر افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 15 و7 درجه خواهد بود.
روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هشتم دی‌ماه 28.8 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 47.8 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 60 درصد بارش سال گذشته‌ است.
بیشترین میزان بارش در هفته چهاردهم سال زراعی 96-97 متعلق به‌ نورآباد در استان لرستان به میزان 25.9 میلی‌متر بوده است.
کد مطلب: 79914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *