۰
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۵

کاهش دما در برخی از مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: دمای هوا از سه شنبه در نیمه غربی، نواحی مرکزی، استان های حاشیه دریای خزر و شمال شرق کشور چهار تا هشت درجه و روز چهارشنبه در نیمه شرقی 6 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: دمای هوا از سه شنبه  در نیمه غربی، نواحی مرکزی، استان های حاشیه دریای خزر و شمال شرق کشور چهار تا هشت درجه و روز چهارشنبه در نیمه شرقی 6 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.
دمای اغلب نقاط کشور از روز چهارشنبه به جز مناطقی از شرق کشور نسبت به روز سه شنبه بطور قابل ملاحظه افزایش پیدا می کند.
براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارش زایی وارد کشور شده و فعال است، عمده فعالیت این سامانه به شکل بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما را به دنبال خواهد داشت.
گستره فعالیت این سامانه در نواحی غرب، شمال غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق مرکزی، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز صورت می گیرد و از سمت شرق بتدریج مناطق شمال شرق کشور را در بر می گیرد.
اوایل وقت روز چهارشنبه این سامانه بیشتر در سواحل شرقی و مرکزی خزر، دامنه های شرقی البرز و شمال شرق کشور فعال خواهد شد و از اواخر وقت از کشور خارج می شود. 
روزهای سه شنبه و چهارشنبه در جاده های کوهستانی شمالغرب، غرب و دامنه های البرز به سبب بارش برف و وزش باد وقوع کولاک دور از انتظار نیست.
همچنین امروز در مناطقی از استانهای کرمانشاه، خوزستان و ایلام، باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهد داشت و احتمال خیزش گرد و خاک در پاره ای از این مناطق وجود دارد.
اواخر وقت سه شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر و از امشب و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می شود و روز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد شد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده است که از روز جمعه این هفته بار دیگر فعالیت سامانه بارش زایی دیگری در مناطق غربی کشور آغاز می شود.
کد مطلب: 80128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *