۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۸
کواکبیان در سومین نشست مجمع عمومی سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری:

جوانگرایی در همه نهادهای حکومتی و دولتی لازمه توسعه پایدار کشور است

مجمع عمومی سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری با حضور دبیر کل حزب ، اعضای شورای مرکزی سازمان و روسا و نواب رئیس استان های سازمان در دفتر مرکزی حزب در تهران برگزار شد.
جوانگرایی در همه نهادهای حکومتی و دولتی لازمه توسعه پایدار کشور است
مجمع عمومی سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری با حضور دبیر کل حزب ، اعضای شورای مرکزی سازمان و روسا و نواب رئیس استان های سازمان در دفتر مرکزی حزب در تهران برگزار شد.
در ابتدای مجمع عمومی ، مهدی عباسی رئیس سازمان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط سازمان ارائه کرد . سپس مهندس جعفر ناصری زاده معاون جوانان سازمان در خصوص وظایف سازمانی سخنرانی کرد. مهندس وحید زارعی که اجرای مراسم را هم عهده دار بود به عنوان رئیس کمیته فرهنگی واجتماعی گزارشی از فعالیت های این کمیته ارائه کرد. دکتر شمسی پور ، رئیس کمیته شهرستان های حزب هم یکی دیگر از سخنرانان مراسم بود که به نقش ویژه جوانان در توسعه کشور گرداخت.
در ادامه مراسم ، تریبون آزاد به مدیریت آقای احسان محبیان رئیس کمیته روابط عمومی و آموزش سازمان با سخنرانی  روسا و نواب رئیس سازمان در استان های مختلف برگزار شد و حضار به بیان نظرات خود پرداختند .
دکتر مصطفی کواکبیان ، دبیر کل حزب هم سخنران اصلی مراسم بود.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر لزوم برگزاری مجمع عمومی‌سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری، هر شش ماه یک بار ، در مورد سازمان و نقش جوانان، گفت: جوانان هر جا به میدان آمدند، حتما توفیقات بسیاری را به همراه خواهند داشت و باور ما در حزب این است که این اتفاق باید بیافتد.
دکتر مصطفی کواکبیان در سومین نشست مجمع عمومی سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری گفت: ما در مجموع مدیریت کشور، مدیریت پیری داریم. در چهارمحال و بختیاری در این‌باره بحث کردیم که متوسط سن شوراهای شهری در کشور بالای 35 سال  است.
متوسط سن در مجلس بالای 45 سال است، همچنین متوسط سن در دولت بالای 55 سال است از سوی دیگر متوسط سن در مجمع تشخیص مصلحت نظام بالای 65 سال است، و این موضوع در شورای نگهبان بالای 70 سال، در مجلس خبرگان بالای 80 سال است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به لزوم رفع نقاط ضعف، تصریح کرد: در مورد نقاط ضعف و قوت می‌گویند که اگر مسوولین یک حزب پست دولتی داشته باشند، آن حزب قوی است؛ به نظر من این یک شاخص کوچکی است؛ ما حداقل 12 شاخص برای ارزیابی حزب در استان‌ها داریم. یکی از شاخص‌ها نفوذ  اجتماعی و تعداد اعضا است.
به عنوان مثال در چهارمحال وبختیاری براساس برنامه‌ریزی می‌خواهند تعداد اعضا را تا پایان سال به 1000 نفر برسانند. ممکن است یک نفر هم از اعضا پست نداشته باشد.
کواکبیان با تاکید بر اینکه قدرت و پست را برای خدمت می‌خواهیم گفت: پست مانند«سایه» است. وقتی سایه جلوی انسان است، فرد هر چه تندتر بدود، سایه سریع‌تر می‌رود و به آن نمی‌رسد اما وقتی سایه پشت سر باشد و پست دنبال فرد بدود، این وضعیت برای ما خوب است.
آن فرد مسیحی در مورد حضرت علی (ع) می‌گوید: «حضرت علی (ع) به میز ریاست، زینت و کرامت می‌بخشید و به پست ارزش می‌داد نه اینکه پست به ایشان ارزش دهد.»
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه استانداران، نمایندگان مجلس، دولت‌مردان و ... می‌آیند و می‌روند، گفت: پست و مقام با‌لذات مهم نیست، مهم ذات آن کار است که به خوبی انجام شود به دوستان گفتم صبور باشید درست است که فلسفه تشکیل هر حزبی دستیابی به قدرت است اما جماعت اخوان المسلمین پس از 85 سال که فعالیت کردند و به قدرت رسیدند، سرنگونشان کردند. کار حزب به عنصر وفاداری نیاز دارد.
دبیر کل حزب مردم سالاری در مورد فضای مجازی و تیم رسانه‌ای حزب نیز گفت: مدعی نیستیم که بهترین تیم رسانه‌ای را داریم و با توجه به بحث گسترش فعالیت‌های مجازی اساسا هم روزنامه‌ها یک افت جدی تیراژ دارند چراکه به جای اینکه مردم فردا روزنامه را از دکه بخرند، همان شب قبل بدون پرداخت هزینه در فضای مجازی از اخبار، باخبر می‌شوند یک رسالت سازمان جوانان برای گسترش فعالیت‌های حزب همین است که به این موضوع به خوبی بپردازد.
کواکبیان با اشاره به گفتگوی خود با لاریجانی گفت: روزی در مجلس گفتم آقای لاریجانی، وظیفه‌مان این است که به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کنیم، اما نه از منبع صندوق توسعه ملی؛ این صندوق نباید به قلک پول خرد تبدیل شود هر گاه که وقت کردید پولی بردارید و بگویید «به اذن رهبری» این چه روالی است؟ اعتراض من به نوع برداشت از صندوق توسعه ملی بود و خود آقای لاریجانی گفت: «فرمایش شما صحیح است اما چاره‌ای نداشتیم.» جالب است که نماینده‌ای بدون ملاحظه و با بی‌تقوایی، آن بخش صحبت من که گفتم باید به زلزله‌زدگان کمک کنیم را حذف کرده است و سپس می‌گوید «آقای کواکبیان تو رای از ما گرفتی حال نباید به زلزله‌زدگان کمک کنی» ؟ لذا سازمان جوانان باید متن سخنان من و سخنان آقای لاریجانی را آماده کرده و پاسخ آن نماینده عوام فریب را بدهد. این آقا کینه‌اش را از انتخابات و روحانی دارد و می‌آید از من انتقام می‌گیرد. شما باید بگویید که آقای نماینده چرا دروغ می‌گویی؟ کواکبیان که اینگونه نگفته است.
دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم و با دعوت اعضای حزب به صبر گفت: کسانی که ایمان به خدا دارند و می‌گویند پروردگار ما «الله» است، باید استقامت هم در این مسیر داشته باشند، آنگاه فرشتگان بر آن‌ها نازل می‌شوند. فرشتگانی که می‌گویند «شما بالاترید» ما در سازمان جوانان بیش از پرورش عنصر طالب قدرت، خواهان عناصر وفادار به حزب هستیم. این صحبت من به این معنا نیست که برای اشتغال جوانان و کسب  قدرت اعضای حزب تلاش نکنیم و بی‌اعتنا باشیم، بلکه نوع نگرش و رویکرد جوانانی که وارد حزب می‌شوند باید با اعتقاد به حزب و آرمان‌های حزب باشد.
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با اشاره به اینکه اگر صرفا طلب قدرت در نظر باشد، فرد زود مایوس می‌شود، تصریح کرد: ما تنها حزبی هستیم که اساسنامه‌مان را اصلاح کردیم و گفتیم پنج نفر از اعضای شورای مرکزی حتما باید از میان خانم‌ها باشند، برای بانوان سهمیه تخصیص دادیم و در استان‌ها نیز خانم‌ها باید حضور داشته باشند کما اینکه متوسط سن اعضای شورای مرکزی ما پائین‌تر از 40 سال است و این نکته بسیار مهمی است.
کواکبیان در مورد نقش جوانان در آینده  اصلاحات و اعتراضات مطرح گفت: ما یک سیستم داریم و شما می‌دانید که سیستم دارای یک سری داده‌ها است و از سیستم یک خروجی می‌خواهیم البته تاثیرگذاری بر سیستم ناشی از محیط اطراف است و ورود و خروج سیستم، بازخورد آن را مشخص می‌کند. ما اصلاح طلبان معتقدیم که سیستم جمهوری اسلامی‌اگر بخواهد که سالم بماند مانند آب شرب نیاز به اصلاحات دارد.
یک موقعی گفته می‌شد که برای اصلاحات باید کل سیستم را تغییر داد اما ما در حزب مردم‌سالاری معتقدیم نباید کل سیستم را عوض کنیم. ما می‌گوییم که این سیستم می‌تواند کارکرد صحیح داشته باشد به شرطی که اصلاحات درون آن سیستم انجام شود ولی برخی ممکن است از کل سیستم عبور کنند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در واکنش به بحث یکی از حاضرین مبنی بر این که چگونه می‌شود به مسوولینی اعتماد کرد که دو هفته نمی‌توانند بر سر حرف خود بمانند و دست روی دکمه‌ای می‌رود که قرار بود زده شود گفت: بنده گفتم نباید با فیلتر کردن فضای مجازی کارهای خودمان را پیش ببریم. البته مسوولان قول داده اند هر چه سریع تر این موضوع را حل و فصل کنند. کواکبیان با ارائه تحلیل جامع از موضوع اعتراضات اخیر گفت: شکی نیست که برخی گروهک های ضد انقلاب آتش بیار معرکه شدند اما مطالبات به حق مردم حتما باید شنیده شود و به بهانه سوء استفاده قدرت های خارجی نباید اصل مطالبات به فراموشی سپرده شود.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری همچنین در مورد دخالت مجموعه‌هایی که فراقانونی عمل می‌کنند با اشاره به اختیارات رئیس‌جمهور گفت: خود رئیس‌جمهور نیز یک سری اختیارات دارد، در مورد همین بحث حصر، رئیس‌ شورای عالی امنیت ملی باید خدمت رهبری هم برسد و بگوید می‌خواهیم به وعده خود عمل کنیم، و این مشکل را پس از هفت سال حل کند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به پیشنهادهای مطرح در حزب گفت: این حرف درستی است که در شورای اجرایی هر استان، نماینده‌ای از سازمان جوانان حضور داشته باشد. معتقدیم که یکی از اعضای شورای اجرایی که جوان است باید مسوول باشد. در مورد برندسازی نیز لازم است که دوستان تلاش کنند. استطاعت ما همین است، دوستان باید کمک کنند.
کواکبیان با اشاره به تصمیم گرفته شده مبنی بر این که چهار هزار نفر از کل کشور، پارلمان اصلاح‌‌طلبان را (فقط از طریق احزاب) در تهران تشکیل دهند، بدین صورت که حداقل 30 و حداکثر 150 نفر از هر حزب اصلاح‌طلب می‌‌توانند حضور داشته باشند گفت: هفته پیش‌تر خدمت آقای خاتمی رفتیم و بحث‌هایی را مطرح کردیم و گفتیم طرح پارسا استراتژی ما است ضمن این که شانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری در اوایل اسفند برگزار می‌شود و از هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که باید حضور پیدا کنند بنابراین استراتژی ما و مباحث مطروحه در  کنگره حزب مشخص است. خود سازمان جوانان و دانشجویان نیز باید اهدافی را مشخص کنند.
کواکبیان تصریح کرد: معتقدم که می‌توانستید فعال‌تر باشید امکان داشت بسیاری از شما کاندیدای شورای‌شهر باشید. من در برنامه‌ریزی سازمان جوانان دخالت نکردم اما می‌توان برنامه‌ریزی داشت که در سال 1400 تعداد اعضای این سازمان پا به پای حزب بیشتر شود.
 
 
 
 
نقش احزاب در حل مشکلات کشور
 
در خاتمه مراسم ، مهندس پویا  آزادبخت دبیر همایش و رئیس کمیته سیاسی و تشکیلات سازمان جوانان و دانشجویان به جمع بندی پرداخت و موانع پیش رو جهت فعالیت حزبی را برریس کرد.
دبیر همایش مجمع عمومی سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری 7 مانع اصلی برای جذب عضو اعضا در احزاب در ایران را به شرح زیر مطرح کرد:
۱.مخالفت خانواده ها با پیوستن فرزندانشان به احزاب
۲.ترس جلوگیری از ادامه تحصیل و ستاره دار شدن دانشجوها
۳.مواجه بودن با مشکلات اقتصادی،اشتغال، ازدواج و مسائل روحی وروانی و دیگر مسائل مرتبط که انگیزه ای برای فعالیت در احزاب نمی گذارد.
۴.عدم اطلاع رسانی، آگاهی و برنامه ریزی جامع احزاب برای جذب افراد
۵.غالب بودن جامعه رای و پایگاههای اجتماعی قومیتی نسبت به به توده های  رای احزاب
۶.ترس از حضور در فعالیتهای سیاسی به دلیل برخوردهای سلیقگی  با جوانان در دوران دولت نهم و دهم
۷.عدم فعالیت مستقیم  میدانی احزاب در حوزه جوانان
رئیس کمیسته سیاسی و تشکیلات سازمان جوانان و دانشجویان حزب مردم سالاری همچنین مطرح کرد : به راستی باید تاکید کرد نمی توان منکر عدم مشکلات شدید اقتصادی بر دوش خانوادهای ایرانی بود و قطعا بیکاری جوانان و عدم خوشبینی به آینده روشن از معضلات جدی در حوزه مدیریتی کشور هست. به فرض مثال یک جوان که از معضل بیکاری رنج می‌برد و قطعا اگر خواسته ای از مسولین در جهت برآورد کردن نیاز خود در تجمعات مسالمت آمیز و به دور از خشونت داشته باشد. نباید آن جوان که از شهر خود آن طرف نرفته و هنوز یک سوسک خارجی را در صد متری خود ندیده برچسب همکاری با سیستمهای اطلاعاتی بیگانه زد .
وی افزود : مسئولین امر باید به پای دردل مردم بنشینند و حرفهای آنان را گوش کنند و مدیریت شود مبادا  مردم در مقابل مردم قرار بگیرند.
آزادبخت گفت: همانگونه که عنوان شد احزاب نقش جدی در  برآورد کردن مطالبات مدنی مردم دارند و باید صدای مردم شوند همانطور که در تمام کشورهای پیشرفته حزب نقش اساسی در انتقال خواست مردم به دولت و همچنین  به نتیجه رساندن آن دارند.
 
کد مطلب: 80804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *