۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۰
کواکبيان در اعتراض به عدم ارسال طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران به صحن علني مجلس:

اگر مجلس مقتدري داشتيم شاهد اعتراضات به حق مردمی نمی‌بودیم

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: با وجود گذشت سه ماه کميسيون عمران مجلس گزارش طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران را به هيأت رئيسه مجلس ارائه نمي‌کند.
اگر مجلس مقتدري داشتيم شاهد اعتراضات به حق مردمی نمی‌بودیم
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: با وجود گذشت سه ماه کميسيون عمران مجلس گزارش طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران را به هيأت رئيسه مجلس ارائه نمي‌کند.
به گزارش‌ خانه ملت، مصطفي کواکبيان در نشست علني روز چهارشنبه، 27 دي ماه مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي گفت:ابتدا به خودمان چند تذکر مي‌دهم هرچند که گاهي گفته مي‌شود تذکرات ما نمايندگان تأثيري ندارد و دولتمردان به اين تذکرات گوش نمي‌دهند. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: بر اساس بند 11 ماده 24 آيين‌نامه داخلي حفظ و اقتدار مجلس از وظايف هيأت رئيسه است و شما آقاي مطهري را از افراد آزاده مي‌دانم اما نمي‌بينم که مجلس ما اقتدار لازم را از خود بروز دهد. کواکبيان افزود:اگر واقعا مو را از ماست بيرون مي‌کشيد، شايد اساسا اعتراضات به حق مردم را شاهد نبوديد که بعد معاندان و قدرت‌هاي خارجي سوء استفاده کنند،ديروز يکي از نمايندگان خانم مجلس وقت خود را به بنده عنايت کردند اما آقاي وکيلي گفتند چون اسم شما در ليست نيست شما نمي‌توانيد صحبت کنيد،بنده نيز گفتم حتما روال همين طور است؛اما امروز آقاي کاتب برخلاف اينکه اسمش در ليست ثبت‌نامي‌ها براي تذکر نبود خيلي راحت صحبت کرد که اين موضوع تبعيض آشکار محسوب مي‌شود و براي نمايندگان قابل تحمل نيست چرا که هيأت رئيسه سوگند ياد کرده است.
وي ادامه داد: امروز در جريان اصلاح موادي از آيين‌نامه داخلي مجلس، آقاي قاضي‌زاده عضو هيأت رئيسه گفتند بررسي طرح‌هاي الحاقي شروع شد و يکي از نمايندگان هم طرح خودش را ارائه داد اما وقتي ‌بنده طرح الحاقي داشتم ‌گفتند که دستور کار مجلس عوض ‌‌شد، بنده فکر مي‌کردم آقاي لاريجاني روي ما حساسيت دارد؛اما ظاهرا براي اعضاي هيأت رئيسه مجلس نيز چنين حساسيتي وجود دارد!
عضو کميسيون سياست خارجي مجلس افزود:همين الان درباره اجلاس بين‌المجالس جهاني صحبت شد،بايد توجه داشت که بنده رئيس IPU و بين‌المجالس جهاني هستم و وقتي که بنده از اين موضوعات خبر نداشته باشم آيا ساير اعضا خبر دارند؟ جلسه تشکيل مي‌شود و خدمت مقام معظم رهبري مشرف شدند و بنده اين حرف‌ها را از تلويزيون مي‌شنوم. کواکبيان با تأکيد بر لزوم توجه به اقتدار مجلس گفت:سه ماه است که کميسيون عمران مجلس گزارش تحقيق و تفحص از شهرداري تهران را به هيأت رئيسه مجلس ارائه نمي‌دهد،شهردار جديد تهران اخيرا افشاگري‌هايي داشته که مي‌خواستيم اين موضوعات در تحقيق و تفحص‌ بيان شود؛بنابرين خواهش مي‌کنم دستوردهيد تا تحقيق و تفحص از طرف کميسيون عمران به هيأت رئيسه ارائه شود.
مطهري درپاسخ به اين تذکر کواکبيان گفت:درخصوص بحث‌هايي که درباره نوبت‌بندي نطق و تذکرات مطرح است حتما اين موضوعات در هيأت رئيسه مجلس مطرح مي‌شود و کميسيون عمران مجلس نيز بايد زودتر گزارش تحقيق و تفحص از شهرداري تهران را ارائه کند.
 
کد مطلب: 81022
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *