۰
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۸

بارش باران و برف در ۲۲ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی از روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که این سامانه بارشی بخشهایی از ۲۲ استان کشور را با افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و کاهش دما مواجه می‌کند.
سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی از روز جمعه خبر داد و اعلام کرد که این سامانه بارشی بخشهایی از ۲۲ استان کشور را با افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و کاهش دما مواجه می‌کند.
به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی کشور امروز در اطلاعیه شماره 88 خود به وضعیت جوی روزهای آینده کشور اشاره کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از پنج شنبه تا اواسط وقت جمعه در استانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا 5 تا 9 درجه افزایش می‌یابد، همچنین طی این مدت وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.
از جمعه قسمتهای غربی خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج می‌شود بنابراین اعمال محدودیت در رفت و آمد شناورهای سبک توصیه می‌شود.
روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد جنوبی ( بیش از 50 کیلومتر بر ساعت) در خوزستان و بخشهایی از جنوب استان ایلام گرد و خاک گسترده پیش‌بینی می‌شود که موجب اختلال در کاهش شدید دید، افزایش غلظت گرد و خاک در هوا و اختلال در ترابری هوایی و جاده‌ای خواهد شد.
سپس با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه، وضع هوای مناطق مختلف کشور تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
جمعه 29 دی ماه: بارش باران و برف و وزش باد به نسبت شدید، در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در شمال خوزستان و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در مناطق کم ارتفاع و جلگه‌ای خوزستان. 
شنبه 30 دی ماه: بارش باران و برف و وزش باد، کاهش دما در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، پاره‌ای از مناطق اصفهان، مرکزی، ارتفاعات زاگرس در شمال خوزستان و شمال غرب فارس، در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز در استانهای تهران، البرز و سمنان، بارش باران در مناطق جلگه‌ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شرق خوزستان و بوشهر.
در روز یکشنبه با حرکت سامانه به سمت شرق کشور، عمده فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور خواهد بود.
کاهش قابل توجه دما از شنبه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود این کاهش دما در سواحل دریای خزر بین 5 تا 10 درجه و در سایر مناطق 4 تا 6 درجه سلسیوس برسد.
وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده موجب کولاک برف به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی خواهد شد بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روزهای ذکر شده در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.
کد مطلب: 81035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *