۰
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸

رمزعزت ایران اسلامی روحیه شهادت طلبیست

وزیر اطلاعات گفت: رمز و راز عزت ایران اسلامی روحیه شهادت طلبی است و آنچه باعث شده امروز طمع دشمنان از کشور کم رنگتر شده و ایران اسلامی به عزت برسد ترویج روحیه شهادت طلبی در بین مردم است.
وزیر اطلاعات گفت: رمز و راز عزت ایران اسلامی روحیه شهادت طلبی است و آنچه باعث شده امروز طمع دشمنان از کشور کم رنگتر شده و ایران اسلامی به عزت برسد ترویج روحیه شهادت طلبی در بین مردم است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سیدمحمود علوی عصر چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند، افزود: ملتی که ترسی در برابر مرگ و کشته شدن نداشته باشد و مرگ با عزت را به زندگی ذلت آمیز ترجیح دهد، هرگز زیر بار ذلت نمیرود. 
وی با بیان اینکه در قاموس و فرهنگ یک مسلمان زندگی با ذلت وجود ندارد، اظهار کرد: ملتی که ترسش از مرگ بریزد هرگز زیر بار ذلت نمی رود و امروز دشمنان خدا به خاطر همین روحیه از غلبه بر ملت ایران مایوس شده اند و در دل آنها به خاطر ایمان ما، هول و هراسی ایجاد شده است. 
وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام ذلت را برای مسلمانان نمی پسندد، گفت: اسلام آمد و معنای زندگی را برای مردم عوض کرد و امام راحل نیز احیاگر فرهنگ شهادت طلبی در بین مردم بود. 
وی گفت: امام خمینی(ره) فرهنگ شهادت طلبی را زنده کرد و به مردم آموخت که باید زندگی عزتمندانه داشته باشند و لذا ما امروز هر چه داریم از فرهنگ شهادت و شهدای عزیز است. 
حجت الاسلام علوی گفت: آنچه که باعث شده انقلاب اسلامی ایران با وجود همه توطئه ها و دسیسه های دشمنان، همچنان با صلابت به راه خود ادامه دهد به خاطر حاکمیت روحیه شهادت طلبی در بین مردم است و تا زمانی که این فرهنگ در بین مردم است دشمن هیچ کاری از پیش نمی برد. 
وی اضافه کرد: امروز فرهنگ شهادت طلبی فراگیر شده است و در بین سایر ملل مسلمان همچون در سوریه، عراق، لبنان و یمن و حتی دیگر ملل نیز گسترش یافته و فرهنگ شهادت بزرگترین مانع برای آسیب رساندن دشمنان به دین خدا شده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثمرات روحیه شهادت طلبی در کشور گفت: امروز چیزی که باعث شده قدرت هر گونه عملی از سوی آمریکا بر علیه نظام اسلامی گرفته شود، روحیه شهادت طلبی است زیرا این روحیه ترس ملت را در دل دشمنانش انداخته است. 
وزیر اطلاعات گفت: در سال 67 زمانی که جنگ خاتمه یافت همه احساس کردند با پایان یافتن جنگ پرونده شهدا و شهادت بسته شود اما امام راحل پرونده جنگ را بست و باب شهادت را باز گذاشت زیرا ایشان معتقد بودند ملتی که شهادت می پذیرد، اسارت را نخواهد پذیرفت. 
وی افزود: آنچه که باعث می شود قلدرها بر سرنوشت یک ملت حاکم شوند ترس مردم از مرگ است؛ زیرا آنان با تهدید مردم به مرگ باعث می شوند که مردم به ذلت کشیده شوند. 
حجت الاسلام علوی اضافه کرد: ترس از مرگ بسترساز حاکمیت قلدرها و چیرگی آنان بر مردم است ولی اگر مردمی مرگ را نوعی جاودانگی پس از مرگ بدانند، هرگز تن به ذلت نداده و با قدرت در برابر دشمن ایستادگی می کنند. 
وی ادامه داد: این چیزی است که ملت ایران درس آنرا از امام حسین (ع) گرفته و سرمشق خود برای زندگی عزتمندانه در برابر دشمنان قرار داده است. 
کد مطلب: 81067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *