۰
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۸

نرخ تورم دی ماه 8.2 درصد اعلام شد

مرکز آمار ایران نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در 12 ماه منتهی به دی ماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل را 8.2 درصد اعلام کرد.
مرکز آمار ایران نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در 12 ماه منتهی به دی ماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل را 8.2 درصد اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، مرکز ملی آمار ایران در گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در دی ماه سال ١٣٩٦، اعلام کرد: درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به دی ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای مناطق شهری 8.1 درصد و مناطق روستایی 9.2 درصد است.
بر این اساس در آذرماه امسال شاخص تورم 2 دهم درصد و مناطق شهری سه دهم درصد افزایش یافته و برای مناطق روستایی بدون تغییر بوده است.
شاخص کل در دی ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب عدد 110.9 ، 110.8 و 111 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب چهار دهم و پنج دهم درصد افزایش یافته و برای مناطق روستایی بدون تغییر بوده است. 
افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای کل کشور و مناطق شهری 8.5 درصد و برای مناطق روستایی 8.2 درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری چهار دهم درصد و برای مناطق روستایی هشت دهم درصد کاهش یافته است.
شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد 115.1، 115.3 و 114.3 رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب سه دهم، چهار دهم و 2 دهم افزایش یافته است.
شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور 11.9 درصد، مناطق شهری 12.2 درصد و مناطق روستایی 11 درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به دی ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور 12.8 درصد، مناطق شهری 12.9 درصد و برای مناطق روستایی 12.5 درصد است.
شاخص گروه «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد115.3 ، 115.5 و 114.7 رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری سه دهم درصد و برای مناطق روستایی دو دهم درصد افزایش نشان می‌دهد. 
شاخص گروه «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب 12.2 ، 12.4 و 11.3 درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٣، 13.1 و 12.8 درصد است.
این گزارش می افزاید: شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در دی ماه ١٣٩٦ برای کل کشور و مناطق شهری به عدد 109.3 و برای مناطق روستایی به عدد 108.9 رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب چهار دهم و پنج دهم درصد افزایش و برای مناطق روستایی یک دهم درصد کاهش یافته است.
همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب 7.2 ، 7.3 و 6.3 درصد بوده است؛ نرخ تورم دوازده ماه منتهی به دی ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور 6.5 درصد، مناطق شهری 6.4 درصد و مناطق روستایی 7.1 درصد است.
کد مطلب: 81205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *