۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰

اگر ما نبودیم سوریه سه هفته‌ای سقوط می کرد

ولایتی گفت: اگر ایران نبود، سوریه در مدت سه هفته سقوط می‌کرد. این‌که برخی می‌گویند چرا ایران در منطقه فعال است هم به همین دلیل است که پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است.
ولایتی گفت: اگر ایران نبود، سوریه در مدت سه هفته سقوط می‌کرد. این‌که برخی می‌گویند چرا ایران در منطقه فعال است هم به همین دلیل است که پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است.
به گزارش ايسنا، علی‌اکبر ولایتی امروز (دوشنبه) در همایش "آزادی مسجدالقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت" در دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: در دوران اخیر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تصمیم گرفته‌اند که خاورمیانه جدیدی را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: آن‌ها به فکر تجزیه خاورمیانه هستند. مثل کاری که با سومالی کردند. امروز سومالی هیچ حکومت پاسخگویی ندارد و هر قبیله‌ای بر بخشی حاکمیت دارد. در لیبی هم امروز سه حکومت قلمرو جدا گانه دارد و این همان برنامه‌ای است که برای خاورمیانه هم دارند.
وی تاکید کرد: اگر ایران نبود، سوریه در مدت سه هفته سقوط می‌کرد. این‌که برخی می‌گویند چرا ایران در منطقه فعال است هم به همین دلیل است که پیشگیری بسیار کم هزینه تر از درمان است.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: آمریکا در نیمه کره غربی است اما در بحرین حضور دارد و ادعا می‌کند که از منافع ملی خود دفاع می‌کند. بریتانیا هم در گذشته چنینی ادعاهایی داشت ولی امروز چیزی از آن‌ها نمانده است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه انگلیس که به ایران آمد بیشتر در مورد یمن صحبت کرد. در راس گروهی که در خصوص بحث یمن از سوی سازمان ملل به ایران آمدند هم انگلیس‌ها بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر عراق تجزیه نشود ،بیش از کویت نفت دارد. آمریکایی‌ها همچنان به دنبال نفوذ موزیانه خود به عراق هستند اما با هوشیاری مرجعیت عراق و مردم تا امروز موفق نشدند ولی نباید از آن‌ها غافل شد.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: کار در غرب آسیا بسیار حساس است. یک روز غفلت کنیم یک سال عقب می‌افتیم پس نیروهای ما باید در آن‌جا باشند تا از جهان اسلام دفاع کنیم. هیچ کشوری مثل ایران اقتدار و ظرفیت ندارد که بتواند پرچم‌دار جهان اسلام باشد.

وی گفت: گروهی که امروز در عربستان حکومت می‌کنند بسیار ناپخته و خام هستند. یا سعودی‌ها باید از یمن خارج شوند یا این‌که یمن ،ویتنام سعودی‌ها خواهد شد.
وی افزود: همچنین با توجه به سوءمدیریت آمریکایی‌ها بین پ.ک.ک و جبهه دموکراتیک اختلاف افتاده است. اما ایران در مسیر وحدت و قدرت خط مقاومت گام برمی‌دارد.
ولایتی گفت: فلسطین تا آخر خط سازش رفت و محمود عباس متوجه شد که نمی‌توان سازش کرد . امروز خط سازش دیگر در فلسطین غروب کرده است. با حضور حماس فلسطین قدرت گرفته است. آمریکایی‌ها رجز می‌خوانند ولی هیچ اقدام موفقی نمی‌توانند انجام دهند.
وی با تاکید بر این‌که «امروز آمریکایی‌ها از پاکستان به هند تغییر مسیر داده‌اند» تصریح کرد: وقتی می‌خواهند در شورای امنیت مطرح کنند حتی ۹ رای هم نیاوردند. حتی نتوانستند رای خود را مطرح کنند. این همان تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی است
وی خاطرنشان کرد: برخی مواقع دچار ساده‌انگاری می‌شویم و می‌گوییم همیین کار را از طریق گفت‌وگو انجام دهیم؛ خب نتیجه گفت‌وگوها را هم که دیدیم. حرفی در عرصه بین‌الملل اهمیت دارد که پشت آن قدرت ملت باشد.
این عضو تشخیص مصلح تاکید کرد: اروپایی‌ا امروز در خصوص برجام تقسیم نقش کرده‌اند یعنی از برجام دفاع می‌کنند ولی باز به بهانه‌های دیگر تحریم‌های بانکی اعمال می‌کنند تا قدرت دفاعی و منطقه‌ای ما را بگیرند.
 
کد مطلب: 81271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *