۰
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵

واکنش‌های توئیتی به اظهارات روحانی؛

فعالان فضای مجازی در توئیتر با هشتک‌هایی همچون #قوطی_کبریت، #برجام، #مسکن_مهر، #روحانی و #نقد_دولت به گفت‌وگوی دیشب رئیس‌جمهور واکنش نشان دادند.
فعالان فضای مجازی در توئیتر با هشتک‌هایی همچون #قوطی_کبریت، #برجام، #مسکن_مهر، #روحانی و #نقد_دولت به گفت‌وگوی دیشب رئیس‌جمهور واکنش نشان دادند.
به گزارش تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، دیشب (دوشنبه دوم بهمن‌ماه) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم که از شبکه اول سیما و با اجرای رضا رشیدپور روی آنتن رفت، درباره مسائل مهم کشور صحبت کرد. از نکات قابل توجه این گفت‌وگو زمان کوتاه آن نسبت به برنامه‌های مشابه قبلی و عدم اشاره رئیس جمهور به بحث برجام به‌خلاف سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای همیشگی‌اش بود.
براساس این گزارش، اظهارات رئیس جمهور در این گفت‌وگوی تلویزیونی واکنش کاربران توئیتر را به‌دنبال داشت. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که انتقاد فعالان فضای مجازی را به‌دنبال داشت بحث مسکن مهر بود که از سوی رئیس جمهور به قوطی کبریت تشبیه شد. و دیگر نکته مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی عدم اشاره رئیس جمهور به بحث برجام به‌خلاف رویه همیشگی روحانی بود که از دستاوردهای برجام با عبارات گوناگون یاد می‌کرد.
در ادامه تعدادی از واکنش فعالان فضای مجازی در شبکه اجتماعی توئیتر با هشتک‌هایی همچون #قوطی_کبریت، #برجام، #مسکن_مهر، #روحانی و #نقد_دولت، را مشاهده می‌کنید:
متن توئیت: روحانی به مسکن مهر گفته #قوطی_کبریت
فقط نمی‌دونم چرا از پنت‌هاوس‌هایی که واسه مردم ساخته رونمایی نمی‌کنه
متن توئیت: حرفای روحانی که عوض نمی‌شه، مجری رو عوض می‌کنن که یه‌وقت آمدنیوز شایعه نکنه مصاحبه رو چندسال پیش ضبط کرده بودن، الآن پخش کردن!
متن توئیت: کل مطلبی که من از مصاحبه روحانی دستگیرم شد این بود که، رئیس جمهور اومده بود بگه من توی کرمانشاه از ماشین پیاده شدم، همین.
متن توئیت: گفتگوی امشب حسن روحانی یه نکته قابل تأمل داشت اونم اینکه در دومین سالگرد اجرای #برجام، حسن روحانی ازش هیچی نگفت! نه از برجام و نه از معجزات برجام! یعنی #فاتحه ...
متن توئیت: خودتو بذار جای اون پدری که تو #مسکن_مهر زندگی می‌کنه و الآن داره با خانواده مصاحبه روحانی رو تماشا می‌کنه.
چه‌حسی بهش دست میده وقتی روحانی جلو زن و بچه‌اش به خونشون میگه #قوطی_کبریت
متن توئیت: #قوطی_کبریت جایی است که یک #دولت شش‌ساله، در تحویل آن هم عاجز است.
متن توئیت: جناب آقای رئیس جمهور @Rouhani_ir ساعت نزدیک 2 بامداد است که برایتان توییت می‌زنم خوابم نمی‌برد چون برای چندمین بار در 1 موضوع تحقیرمان کردی.
با شروع دولت شما حقوقم کم شد و به‌علت عدم توان پرداخت اجاره در جنوب تهران، به #مسکن_مهر پناه بردم، بعد 4 سال تحقیر، امشب با بیان #قوطی_کبریت تیر خلاص زدی.
متن توئیت: بندگان خدایی که همین قوطی کبریت رو هم ندارن، تو دوراهی میمونن که از یه طرف بهشون لقب قوطی کبریت‌نشین داده نشده و از یه طرف با این اوضاع اقتصادی پیشِ‌رو و گرونی مسکن قوطی کبریت هم گیرشون نمیاد، با یک تیر سه هدف را پژمرد، علی برکت الله.
متن توئیت: امام خمینی(ره): یک موی #کوخ_نشینان بر همه #کاخ_نشینان ترجیح دارد.
رئیس جمهور و هیئت دولتی که در خانه‌های #میلیاردی مناطق مرفه 1 تا 4 تهران می‌شینن و ملت رو از شیشه دودی و ضدگلوله ماشینای مدل بالاشون می‌بینن، باید هم به خونه‌های قشر مستضعف #مسکن_مهر بگن #قوطی_کبریت.
متن توئیت: حتی اگر گفتگوی امشب بر اساس سناریو اجرا شده باشد، باز هم برای تلویزیون و فرهنگ سیاسی ما اتفاقی رو به جلو بود. رسانه نباید به روابط عمومی دولت فروکاسته شود.
از رشیدپور بابت چند وجب جلو بردن آیین گفتگو با رئیس جمهور متشکرم.
متن توئیت: آقای روحانی، از همین #قوطی_کبریت‌هاست که نورها به آسمون میره و سربازهای وطن به میدان نبرد نه ازون قصرها و ویلاهای لژنشین‌ها.
متن توئیت: #آخوندی 5 سال سال است که مسکنی نساخته، در حالی که نیاز کشور در این مدت 7 میلیون واحد مسکونی بوده است.
این تعطیلی عمدی خانه‌سازی، نتیجه‌اش بی‌خانمانی ملت و سونامی اجاره‌بها برای چند ده میلیون نفر است.
جناب وزیر!
شما بسازید، #قوطی_کبریت بسازید...
این اجحاف به مردم، خیانت است.
متن توئیت: من حامی #مسکن_مهر نیستم اما به‌خدا قسم هنوز کلی آدم هستند که آرزو دارن همون #قوطی را که به‌قول شما فقط #سرپناه است داشته باشند. مسکن مردم را تأمین کنید، مهر نشد اجتماعی، اجتماعی نشد بافت فرسوده، شما یک سقف بدید به مردم ، مردم دست شما را می‌بوسند.
متن توئیت: پیشنهاد می‌کنم آقای #روحانی به‌خاطر استفاده از کلمه "#قوطی" برای سرپناه میلیون‌ها نفر از مردم عزیزمان از آنان عذرخواهی کند.
درسته که خانه‌ی آنان در مقابل خانه‌های دولتمردان، حکم قوطی را دارد ولی روضه‌ی مکشوف هم خوب نیست!
متن توئیت: ایکاش آقای روحانی متوجه می‌شدند که هربار که با مردم صحبت می‌کنند بخش دیگری از 24میلیون رأی‌شان را ازدست می‌دهند. ای‌کاش ایشان می‌توانستند متوجه شوند که وقتی به‌جای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سؤال و جوابهای تصنعی، پوک و سطحی می‌پردازند درحقیقت به شعور مردم توهین می‌کنند.
کد مطلب: 81350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *