۰
پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

افشای جزئیات جدید از پرونده حقوق‌های نجومی

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: موردی داشتیم که پاداش پایان خدمات یک‌میلیارد و 200 میلیونی دریافت کرده، با این حساب کسی که یک میلیون و 160 هزار تومان حقوق می‌گیرد، چند سال باید کار کند تا یک میلیارد تومان شود.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: موردی داشتیم که پاداش پایان خدمات یک‌میلیارد و 200 میلیونی دریافت کرده، با این حساب کسی که یک میلیون و 160 هزار تومان حقوق می‌گیرد، چند سال باید کار کند تا یک میلیارد تومان شود.
به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه در سال آینده 60 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در تبصره 18 مجبور شدیم 17 هزار و 400 میلیارد تومان رشد بنزین حذف کنیم ناگزیر بیش از 10 هزار میلیارد تومان را از طریق بودجه‌های عمرانی برای اشتغال در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه نباید به بودجه‌های عمرانی زیاد دل ببندیم، ادامه داد: مقرر شده سال آینده 75 هزار میلیارد تومان اوراق توزیع شود یعنی مدیران باید فضای خود را به جای دیگری ببرند.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه قرار است دو مبلغ به میزان 100 هزار میلیارد تومان و 5 هزار میلیارد تومان جابجایی اوراق انجام شود، با مثالی موضوع را بیشتر توضیح داد و گفت: فرض می‌کنیم پیمانکاران 105 هزار میلیارد تومان از دولت بستانکار بوده و از طرفی به بانک‌ها بدهکار باشند، این بدهی تهاتر شده و با این شرایط دولت به بانک‌ها بدهکار می‌شود؛ در این صورت بانک‌ به بانک مرکزی بدهکار می‌شود، دولت به بانک می‌گوید که 100 هزار میلیارد تومان از بدهکاری شما به بانک مرکزی کم شده و دولت به بانک مرکزی بدهکار می شود و بانک مرکزی و دولت می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه سال آینده 180 هزار میلیارد تومان برای افراد زرنگ و کاربلد پول وجود دارد، ادامه داد: هیچ کجای کشور برای کار کردن پول کم نیست، بلکه باید بلد بود و کار را دنبال کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه باید قدرت مانور را در استان بالا ببریم به نحوی که می‌توان 3 میلیارد، 5 میلیارد یا 10 میلیارد تومان از محل عمرانی به فردی بدهیم که کار انجام دهد و بعد انجام کار به او اوراق دهیم، افزود: راهکار‌هایی برای استفاده از 180 هزار میلیارد تومان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده 60 هزار میلیارد بودجه عمرانی در نظر گرفته شده که بخش برای کمک و مساعدت برای رفتن به سمت اشتغال است، خطاب به مدیران استان تاکید کرد: 99 درصد قدرت مانور شما در این 180 هزار میلیارد تومان است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه قدرت مانور شما در بانک‌ها زیاد است، افزود: باید پروژه‌هایی تعریف کرد که بتوان بانک، سرمایه‌گذاری خارجی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی وصل شود.

وی با اشاره به اینکه باید به شدت از بخش خصوصی استفاده کنیم و قدرت مانور را به این سمت ببریم، تصریح کرد: برای یک پالایشگاه نفت باید 3 میلیون دلار معادل 14 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود درحالی که بودجه عمرانی در برابر این مقدار بسیار ناچیز است.

حاجی‌بابایی در ادامه به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و با بیان اینکه در زمینه صندوق توسعه باید بیش از گذشته کار کنیم، ادامه داد: صندوق توسعه سرمایه بسیار نقد و تاثیرگذار بوده و شوق استفاده از آن در کشور فراوان است.

وی با اشاره به اینکه ردیف‌های متفرقه هنوز در بودجه وجود دارد، ادامه داد: برای نمونه یک رقم ردیف بودجه 15 میلیارد تومان برای 9 موزه منطقه‌ای است که می‌توان 10 میلیارد تومان از این مبلغ را به همدان آورد اما در هشت سال گذشته یک ریال نیاورده‌ایم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس 3 میلیارد و 200 میلیون تومان روی 15 میلیارد گذاشتیم که تا 18 میلیارد تومان شود، افزود: در مجلس گفتیم که از این 18 میلیارد تومان باید 8 میلیارد تومان را به استان همدان بدهید تا موزه تپه هگمتانه را سال آینده 50 تا 60 درصد ارتقا دهیم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواستار استفاده از ردیف‌های متفرقه شد و ادامه داد: با نماینده مردم بیجار هماهنگی کردیم و از اعتبارات در اختیار کار عمده و اساسی انجام شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه پیگیری کاری در رابطه انجام شده است، افزود: راه‌آهن زنجان به تبریز و تهران ـ همدان ـ سنندج قرار بود به هم وصل شود که پیگیری‌هایی انجام شد و یک ردیف به مبلغ 100 میلیون تومان برای مطالعه آن گذاشته شده بود که بعد از پیگیری‌ها 10 میلیارد تومان ردیف برای این موضوع گذاشته شد تا کار راه بیفتد.

وی در ادامه به مسئله بانک‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه درخواست دارم بانک‌ها پرقدرت‌تر در استان به میدان بیایند، افزود: اگر بانک‌ها بهتر به میدان بیایند، قدرت استان در کار‌های عمرانی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دو یا سه حرکت جدید در بودجه شکل خواهد گرفت که کار مثبتی است، بیان کرد: سال آینده 100 هزار میلیارد تومان درآمد هدفمندی یارانه‌ها در بودجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به حذف یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسیده که یارانه پولدار‌ها حذف شود، افزود: اگر بودجه آموزش و پرورش و بودجه بنیاد شهید استانی شود استان به هم می‌ریزد و آموزش و پرورش از هم می‌پاشد و تمام ادارات و استانداری درگیر این موضوع می‌شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در آخرین جلسه فراکسیون فرهنگیان اعلام شده که 7 هزار و 700 میلیارد آموزش و پرورش کسری بودجه دارد و مقرر شده تخصیص آموزش و پرورش 110 درصد باشد، آیا استاندار می‌تواند در استان 110 درصد به آموزش و پرورش تخصیص دهد؟

وی در ادامه به موضوع حقوق و دستمزد‌ها پرداخت و با بیان اینکه مجلس روی این موضوع تأکید دارد، چراکه نباید افراط و تفریط کرد، ادامه داد: حقوق بگیران تا حقوق 5 میلیون تومان افرادی آسیب‌پذیر هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه سال آینده حداقل حقوق یک‌میلیون و 160 هزار تومان است، افزود: اگر 10 درصد به این حقوق اضافه شود مبلغ 116 هزار تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق و دستمزد‌ها بین 10 تا 20 درصد رشد داده می‌شود، افزود: فردی که یک میلیون و 160 هزار تومان حقوق می‌گیرد حقوق او 20 درصد رشد پیدا می‌کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در کشور میانگین حقوق معلمان به صورت حکمی 2 میلیون و 350 هزار تومان بوده، در حالی که دریافتی معلمان یک میلیون و 950 هزار تومان است، افزود: این دستمزد‌ها ممکن است 15 یا 16 درصد افزایش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در مورد مالیات گفته شده تا افرادی با درآمد 2 میلیون و 300 هزار باید معاف باشد، افزود: درآمد دو میلیون و 300 هزار تومان تا 6 میلیون و 900 هزار تومان باید 10 درصد و 6 میلیون و 900 هزار تومان تا 9 میلیون 200 هزار تومان 15 درصد، از 9 میلیون و 200 هزار تومان تا 13 میلیون و 800 هزار تومان 25 درصد و از 13 میلیون و 800 هزار تومان به بالا 35 درصد مالیات دریافت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه پاداش پایان همان 30 روز و 30 سال است، ادامه داد: پاداش پایان خدمات یک مورد یک‌میلیارد و 200 میلیون بوده، این حساب کسی که یک میلیون و 160 هزار تومان حقوق می‌گیرد چند سال باید کار کند تا یک میلیارد تومان شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد دلیل شکل‌گیری حقوق‌های نجومی مصوبات مجلس بود و در اجرا و قانونگذاری هم مشکل داشته است، افزود: با این روند که پیش می‌رویم دولت یک قلم پاداش پایان خدمات به مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته و بعد ما به یارانه‌ها گیر می‌دهیم درحالی که کل یارانه‌ها در ماه 3 هزار میلیارد تومان است.

 
کد مطلب: 81458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *