۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰

چمران هم به میدان گمانه‌زنی‌ها آمد

مشخص است که به تدریج چهره های جدیدی وارد انتخابات خواهند شد و بازار اظهار نظرها داغ تر خواهد شد . در مورد چمران نیز باید به انتظار نشست و دید که وی با چه محمل سیاسی وارد انتخابات خواهد شد و چگونه سیاست خود را اعمال خواهد کرد. در محافل سیاسی مکررا از وی به عنوان یکی از کانیداهای انتخابات آتی یاد می کنند و درباره نحوه حضورش به گمانه زنی می پردازند.
فردا: اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که مهدی چمران رییس شورای شهر تهران عزم انتخابات ریاست جمهوری کرده است . در محافل سیاسی مکررا از وی به عنوان یکی از کانیداهای انتخابات آتی یاد می کنند و درباره نحوه حضورش به گمانه زنی می پردازند.
برخی گمانه زنی ها بر این امر استوار است که وی به عنوان کاندیدای دولت وارد انتخابات خواهد شد . امری که بسیار بعید می نمایاند و نمی توان به صحت ان حکم کرد اما برخی دیگر عقیده دارند وی کاندیدای مطلوب پایداری است،در این خصوص یک عضو فراکسيون رهروان ولايت در گفتگو با آريا تاکيد کرده است که جبهه پايداري از کانديداتوري چمران حمايت خواهد کرد.

وي افزود: چمران شخصيت متعهد، انقلابي و ولايي است و در شوراي شهر موفق عمل کرده است، اما راي آوري ايشان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم مشخص نيست.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: ما بايد ابتدا ببينيم در انتخابات رقبا چه کساني هستند و آيا آقاي چمران رسما اعلام کانديداتوري مي کند يا خير؟ لذا در صورت کانديداتوري ايشان مي توان درباره وي نظر داد.

در مقابل اما اصلاح طلبان عقیده دارند نمي توان چمران را عضو جبهه پايداري تلقي کرد.عليرضا محجوب دبيرکل خانه کارگر در ابن خصوص گفته است:در برخوردهايي که در جلسات با آقاي چمران داشته ايم بنده معتقدم نمي توان به ايشان انگ دولتي يا ضد دولتي زد. بايد از کانديداتوري چهره نو و سازنده اي مثل آقاي چمران براي انتخابات رياست جمهوري استقبال کرد و نبايد از اين مساله ايراد گرفت در واقع هر کس حق کانديدا شدن در انتخابات را دارد اما اين مردم هستند که تشخيص مي دهند به چه کسي راي بدهند و در راي دادنشان همه جوانب را در نظر بگيرند.»

به موازات این استقبال اما صادق زیبپاکلام معتقد است که چمران هيچ شانسي براي پيروز شدن در انتخابات رياست جمهوري يازدهم ندارد.

زيباکلام تاکيد مي کند: چمران فاقد پايگاه مردمي در سطح کشور است در واقع ايشان به عنوان رييس شوراي شهر تهران نه تنها چهره شاخص و مهمي نبوده بلکه تحرک و کار مشخصي از ايشان ديده نشده است بنابراين بنده معتقدم چمران حتي در تهران هم نمي تواند راي قابل توجهي به دست آورد چه رسد به شهرستانها.

زيباکلام ادامه مي دهد:بعيد به نظر مي رسد مجموعه احمدي نژاد و جبهه پايداري براي کانديداتوري آقاي چمران سرمايه گذاري کنند و ايشان نامزد جدي دولت در انتخابات آينده باشد. زيرا چمران چهره و شخصيت بارز و شاخصي نيست که بتوانند در هيبت رئيس جمهور ظاهر شود، مگر اينکه ما به دنبال تز پوتين- مدودوف باشيم يعني مهندس چمران در يک دوره چهارساله رئيس جمهور شود تا در سال ۹۶ مجددا احمدي نژاد نامزد رياست جمهوري شود.


به هر روی مشخص است که به تدریج چهره های جدیدی وارد انتخابات خواهند شد و بازار اظهار نظرها داغ تر خواهد شد . در مورد چمران نیز باید به انتظار نشست و دید که وی با چه محمل سیاسی وارد انتخابات خواهد شد و چگونه سیاست خود را اعمال خواهد کرد

 
کد مطلب: 8157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *