۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴

دریافت مجوز سقط درمانی برای ۹۵۱نفر

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از دریافت مجوز سقط درمانی توسط 951 نفر از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال در این استان خبر داد.
اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از دریافت مجوز سقط درمانی توسط 951 نفر از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال در این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، در9 ماه امسال یک هزارو 784 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده، که از این شمار مراجعه کننده، 951مورد مجوز سقط درمانی را از این اداره کل دریافت کردند.
این شمارصدور مجوز سقط درمانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (95) با یک هزار و 471 مورد 21 درصد افزایش یافته است.
براساس این گزارش، درآذرماه امسال 216مورد برای دریافت مجوزسقط درمانی به این اداره کل مراجعه کرده اند که درمدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

* تاکید بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی
براساس گزارش پزشکی قانونی، یکی از مهمترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که براساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح درجنین) و یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر دوره ای باشد.
در صورتی که مادر مهمترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توام می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین باید توجه داشت که همه ناهنجاری های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی شود و فقط ناهنجاری هایی که موجب حرج مادرباشد و این موضوع به تایید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود.
در صورت انجام آزمایش های ژنتیک لازم است اصل گزارش آزمایشگاه دارای مهر و امضاء پزشک متخصص « ژنتیک » و تاریخ انجام آزمایش ارائه شده و همچنین می بایست مادر اسناد هویتی را نیز به همراه داشته باشد.

**برای سقط درمانی نیازی به دستور قضایی نیست
بعد ازاین که مادر اسناد هویتی، کلیه آزمایش های ژنتیکی و سونوگرافی های طول بارداری را ارائه کرد صدور مجوز سقط درمانی نیازی به دستور قاضی ندارد و این مجوز توسط مراکز پزشکی قانونی صادر و سقط توسط مراکز درمانی انجام می شود. 
کد مطلب: 81680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *