۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹
دکتر کواکبیان در نشست اداری رسیدگی به مشکلات منطقه 15 :

برای حل مشکل بافت فرسوده مناطق و شهرهای استان تهران باید جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شود

جلسه رسیدگی اداری به مشکلات مردم منطقه‌ ۱۵ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۲ بهمن ، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی،حجت الاسلام دکتر شیخ محمدرضا بادامچی،علیرضا محجوب نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، "زهرا نژاد بهرام" و "افشین حبیب زاده" اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش، "وحید رضا انارکی محمدی" شهردار منطقه ۱۵، برگزار شد.
برای حل مشکل بافت فرسوده مناطق و شهرهای استان تهران باید جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شود
جلسه رسیدگی اداری به  مشکلات مردم منطقه‌ ۱۵ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار محترم تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، دوشنبه ۲ بهمن ، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق مسئولین اجرایی،حجت الاسلام دکتر شیخ محمدرضا بادامچی،علیرضا محجوب نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، "زهرا نژاد بهرام" و "افشین حبیب زاده" اعضای شورای  شهر تهران، ری و تجریش، "وحید رضا انارکی محمدی" شهردار منطقه ۱۵، برگزار شد.
در این جلسه که ساعت ها به درازا کشید شورایاران و نمایندگان اهالی منطقه 15 فرصت یافتند تا به تفصیل مسائل و مشکلات خود را در زمینه های عمرانی، بهداشت، ترافیک، سد معبر، آموزش، امور مربوط گاز، برق و آب و بافت های فرسوده ی منطقه بیان کنند سپس فرماندار از شهردار، مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی خواست تا ضمن بیان توضیحات خود، راهکارهای لازم در خصوص رفع مشکلات مطرح شده را بیان کنند و اقدام لازم را بعمل آورند.
کوهی رئیس اداره راه وشهرسازی تهران در خصوص پروژه پل سیمان گفت: پروژه سه راهی سیمان در گذشته یکی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بود، در راستای انقطعاع راهداری از اداره کل راه و شهرساری،به اداره کل راهداری واگذار گردید.
فرماندار تهران طی سخنانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و با یادآوری بهای سنگینی که برای آن پرداخت شده از جمله 240 هزار شهید، 17 هزار شهید ترور، 39 سال محاصره اقتصادی و تحریم، جنگ هشت ساله، ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای و ایجاد کمربند آتشینی استکبار به سرکردگی آمریکا، حمله نظامی آمریکا به طبس و انواع توطئه ها، حلیه ها و ترفندها گفت: تمامی این اقدامات با عنایت خداوند متعال، رهبری داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز پایمردی زنان و مردان ایران اسلامی، با شکست مواجه شد.
فرهادی با تاکید بر مردمی بودن مدیران اجرایی و با تاکید بر استمرار جلسات رسیدگی به مشکلات و امور مناطق یادآور شد که با همکاری و تلاش نمایندگان محترم مجلس ، شورای شهر، شهرداری و دستگاه های اجرایی به مشکلات عمومی مناطق شهری تهران و مشکلات اداری و اجرایی مردم رسیدگی و در حد توان آن ها را رفع خواهیم کرد.
عضو شورای شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه جدی ترین مشکل منطقه 15 بافت فرسوده است افزود: شهرداری تعهدات خود را در مقابل احیای بافت فرسوده از جمله ارائه رایگان خدمات و تخفیفات ویژه در بخش عوارض و دیگر امور اداری عمل کرده است اما دولت در این زمینه کوتاهی کرده است.
زهرا نژادبهرام با بیان اینکه بافت فرسوده امروز به معضلی پیچیده تبدیل شده است خواستار جدیت دولت در انجام وظایف خود در این زمینه شد.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده الزام تاریخی، سیاسی و اجتماعی شهر تهران است و نباید از آن غفلت کرد ادامه داد: یکی از معضلات جدی در مسیر احیای بافت فرسوده خرید لکه ای این بافت است.
شهردار منطقه 15 تهران نیز در این نشست با بیان اینکه انتقال اوراقچیان شوش که بخش زیادی از آن انجام شده است از مهمترین اقدامات در مسیر رفع مشکلات شهری در منطقه 15 است افزود: این انتقال در حال تکمیل شدن است.
وحیدرضا محمدی انارکی اجرای طرح بزرگراه نجفی، رستگار و شوشتری را موجب تکمیل رینگ کمربندی جنوب تهران ذکر کرد و افزود: این طرح که 300 میلیارد تومان هزینه دارد در صورت اجرا شدن در سال 97 بخش عمده ای از معضلات ترافیکی جنوب شرق تهران را رفع می کند.
 
وی گفت: منطقه 15 با تکمیل خط 7 و استقرار 4 ایستگاه مترو در آن تا پایان 6ماه نخست سال 97 از خدمات این ظرفیت حمل و نقل عمومی نیز بهره مند می شود.
محمدی انارکی با بیان اینکه 95 درصد منطقه 15 از فاضلاب شهری برخوردار هستند گفت: وضعیت این منطقه اگر چه در برخی مولفه ها از جمله بافت فرسوده، روشنایی معابر و سدمعبر چندان مطلوب نیست اما در سرانه ورزشی و فضای سبز این منطقه جایگاه خوبی در تهران دارد.
دکتر محجوب نماینده مردم تهران در خصوص بیمه کارگران طی سخنانی گفت: کارگرانی که در چهارراه ها می ایستادند از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نبودند، در سال ۸۲ دولت طرحی تحت عنوان “لایحه بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمان” به مجلس ارائه کرد که با اعتراضات فراوان روبرو شد. مجلس شورای اسلامی سه بار در این قانون تجدید نظر کرد و درنهایت به فرمول کنونی این قانون رسید که تأمین اجتماعی بزرگترین ناراضی آن است.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: از فایده این جلسات در همین حد بس که در هر محله ای و هر مسجدی که جلسات برگزار می شود مورد تقدیر مردم قرار میگیرد و از تشکیل چنین نشست هایی استقبال میشود.
وی افزود: مشکلات منطقه ۱۵ بسیار زیاد است اما وضعیت بهتری نسبت به برخی از سایر مناطق دارد. پیشنهاد میکنم برای رفع مشکل بافت فرسوده که اصلی ترین مشکل منطقه محسوب میشود، جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و فرمانداران و شهرداران و نمایندگان مجلس برگزار شود.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: در خصوص لایحه جامع مدیریت شهری پیگیر هستیم و عنوان کردیم اگر دولت قصد اقدام ندارد از طرف مجلس طرحی ارائه خواهیم کرد.
دکتر کواکبیان افزود: منطقه ۱۵ از نظر آلودگی هوا از وضعیت بسیار نامناسبی بر خوردار است و وضعیت محیط زیست و آلودگی این منطقه نیاز به رسیدگی ویژه دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری چنین نشست هایی از جمله کارویژه های شورایاری ها است افزود: مجلس تلاش می کند تا قبل از پایان سالجاری مصوبه ای در خصوص احیای شورایاری ها و ضرورت برگزاری انتخابات آن داشته باشد.
 
کد مطلب: 81687
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *