۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۷

احمدی‌نژاد را در نیویورک بازداشت کنید

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده و قرار است، روز چهارشنبه در این سازمان سخنرانی کند. در این میان، مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تلاش بیش از اندازه‌ای برای جلوگیری از انجام این سخنرانی و اعمال فشار بر وی به کار گرفته‌اند.
به گزارش تابناک، در حالی که بر پایه برنامه‌ریزی‌ها، قرار است محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، رسانه‌های اسرائیلی از چند روز پیش، تلاش بی‌وقفه‌ای برای کارشکنی در این برنامه و احیاناً جلوگیری از سخنرانی احمدی‌نژاد آغاز کرده‌اند.

در این راستا، از چند روز پیش و همزمان با انتشار اخبار درباره نهایی شدن برنامه سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، این رسانه‌ها و مطبوعات غربی همسوی آنها، موجی خبری و تحلیلی به راه انداختند تا به همراه در فشار گذاردن دولت آمریکا، از ورود احمدی‌نژاد به نیویورک جلوگیری کرده و یا دست‌کم برنامه سخنرانی وی در مجمع عمومی را لغو کنند.

بنا بر این گزارش، این رسانه‌ها همچنین تلاش داشتند با انتشار اخباری درباره هتل محل سکونت احمدی‌نژاد در نیویورک، غیرمستقیم شورش‌ها و تظاهراتی را در جلوی این هتل برانگیزانند و احتمالاً با ناامن جلوه دادن این محل، احمدی‌نژاد را از سفر منصرف کنند.

با این حال، وقتی روز گذشته با سفر احمدی‌نژاد به نیویورک، برنامه حضور و سخنرانی وی در مجمع عمومی قطعی شد، اسرائیلی‌ها ضمن بازنگری در راهبرد تخریبی و روانی خود، برنامه جدیدی در این زمینه پیاده کردند: «احمدی‌نژاد باید دستگیر شود!».

در یک نمونه، روزنامه «تایمز اسرائیل» امروز با انتشار گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته که آیا می‌توان به دلیل آنچه این روزنامه «تحریک نسل کشی» توسط احمدی‌نژاد خوانده، وی را بازداشت کرد یا خیر!

به ادعای این روزنامه، اظهارات احمدی‌نژاد درباره اینکه اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، تحریک و انگیزش نسل‌کشی بوده و مستوجب تعقیب و مجازات است.

البته خود این روزنامه در مطلب خود در گفت‌و‌گو با افرادی که آنان را کار‌شناسان و یا مقامات دیپلماتیک کشورهای گوناگون خوانده، اشاره می‌کند که با توجه به حقوق و مصونیت‌های دیپلماتیک، امکان انجام چنین کاری در عمل نیست.

تایمز اسرائیل در پایان مطلب طولانی خود با جمع‌بندی همه نظریات و اذعان به اینکه نمی‌توان جلوی انجام سخنرانی احمدی‌نژاد در مجمع عمومی را گرفت، می‌نویسد، تنها راه باقی مانده این است که کشورهای حاضر در مجمع عمومی، در هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد برخاسته و نشست را ترک کنند.

به نوشته این روزنامه، هم‌اکنون مقامات اسرائیلی، در حال رایزنی با مقامات سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشور‌ها هستند تا آنها را به تحریم سخنرانی احمدی‌نژاد متقاعد کنند.

به این ترتیب، می‌توان گفت رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی پس از نتیجه نگرفتن از تلاش‌های چند روز اخیر خود علیه احمدی‌نژاد، آخرین تیر ترکش خود را در تحریم سخنرانی وی یافته‌اند.

با این حال، بد نیست به یاد بیاوریم که کمتر از یک ماه پیش و در آستانه برگزاری اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران، همین مقامات و رسانه‌ها، رایزنی‌های فشرده‌ای را برای جلوگیری از سفر مقامات کشور‌ها به ایران انجام دادند که در پایان با حضور گسترده سران جنبش عدم تعهد و شخص دبیر کل سازمان ملل، این تلاش‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

این بار نیز با توجه به اینکه احمدی‌نژاد نه تنها به عنوان رئیس جمهور ایران، بلکه همچنین به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد در اجلاس سالانه مجمع عمومی شرکت می‌کند، می‌توان پیش‌بینی کرد که به جز شماری از کشورهای غربی، اسرائیل نتواند در همراه کردن دیگر کشور‌ها با خود موفق باشد.
 
کد مطلب: 8194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *