۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۳

تداوم اقدامات ضد اسلامی در فرانسه

به گفته یک منبع قضایی فرانسه،دو مرد که کارکنان هفته نامه طنز فرانسوی را که کاریکاتورهای توهین آمیزی نسبت به پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود،تهدید کرده بودند در بازداشت و در انتظار تفهیم اتهام به سر می برند.
ایرنا: ماموران پلیس روز چهارشنبه یک فرد ۱۸ساله در شهر ˈتولونˈرا در جنوب فرانسه پس از گزارش فرد دیگری در باره نگرانی نسبت به تندروی وی،بازداشت کردند.

ماموران پلیس چندقبضه چاقو در محل سکونت وی یافتند و گفتند که این مرد تهدید کرده که مسئولان هفته نامه ˈشارلی هبدوˈ را تعقیب خواهد کرد.

این منبع قضایی فرانسه افزود: بازرسان ضد تروریسم پاریس تحقیقاتی را در این باره آغاز کردند و انتظار می رود این مرد روز یکشنبه در دادگاهی به ریاست قاضی ضد تروریسم حاضر و اتهام وی اعلام شود.

بر اساس این گزارش فرد دیگری که در بازداشت به سر می برد مردی حدود ۴۰ ساله است که روز شنبه به وسیله ماموران پلیس در شهر ˈلاروشلˈ در غرب فرانسه باتهام اینکه ظاهرا خواستار قطع سرˈاستفانی شاربونیهˈ سردبیرهفته نامه شارلی هبدو در یک پایگاه اینترنتی جهادی شده بود، بازداشت شد.

این مجله که به طور هفتگی منتشر می شود روز چهارشنبه در حالی این کاریکاتور توهین آمیز را چاپ کرد که تظاهرات اعتراض آمیز علیه فیلم آمریکایی ضداسلامی که بسیاری از مسلمانان را خشمگین کرده است،ادامه دارد.

برخوردهای بی مجال و سرکوبگرانه پلیس فرانسه در حالیست که دولت این کشور حتی حاصر نشده است که از انتشار این کاریکاتورها اظهار تاسف کند. اقدامات
 
کد مطلب: 8195
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *