کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۴۸درصدی بارش‌ها نسبت به پارسال

21 بهمن 1396 ساعت 21:12

میانگین میزان بارش ها از ابتدای مهرماه تا بیستم بهمن ماه 46.5 میلیمتر گزارش شده که نسبت به سال آبی گذشته – که 90 میلیمتر بود- 48.3 درصد کاهش یافته است.


میانگین میزان بارش ها از ابتدای مهرماه تا بیستم بهمن ماه 46.5 میلیمتر گزارش شده که نسبت به سال آبی گذشته – که 90 میلیمتر بود- 48.3 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ايرنا، بر اساس آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران بیشترین بارش‌ها در حوضه آبریز اصلی خزر با 168.6 میلیمتر و کمترین میزان بارش ها در حوضه آبریز مرزی شرق با سه میلیمتر ثبت شد.
امسال حجم بارش‌های اول مهر تا بیستم بهمن‌ماه 76 میلیارد و 633 میلیون مترمکعب بوده است.
همچنین گزارش‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران حکایت از آن دارد که، 28 استان کشور (فارس، ‌قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی،‌ خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، ‌سمنان و سیستان و بلوچستان) در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش بارش را شاهدند.

استان سیستان و بلوچستان با 2میلیمتر بارندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش 97 درصدی و استان آذربایجان غربی با 125 میلیمتر بارش با کاهش چهار درصدی مواجه بوده است.
گزارش‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد از ابتدای مهرماه تا بیستم بهمن‌ماه فقط سه استان کشور شامل استان‎های بوشهر، گلستان و مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته از افزایش بارش برخوردار بوده‌اند.
بر پایه این گزارش استان بوشهر با 69 میلیمتر بارش در مقایسه با مدت زمان مشابه سال آبی گذشته 81 درصد افزایش بارندگی داشته و استان‌های گلستان و مازندران به ترتیب 16 و سه درصد افزایش بارش در کشور را تجربه کردند.


کد مطلب: 82277

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82277/کاهش-۴۸درصدی-بارش-ها-نسبت-پارسال

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir