کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتباط کرم‌های مرطوب‌کننده با خطر آتش‌سوزی

23 بهمن 1396 ساعت 11:55

یکی از کارشناسان ارشد آتش‌نشانی در انگلیس هشدار داده که صدها مورد مرگ ناشی از آتش‌سوزی به استفاده از کرم‌های پوستی حاوی پارافین ارتباط داشته است.


ایسنا نوشت: یکی از کارشناسان ارشد آتش‌نشانی در انگلیس هشدار داده که صدها مورد مرگ ناشی از آتش‌سوزی به استفاده از کرم‌های پوستی حاوی پارافین ارتباط داشته است.

 او می گوید که اگر افراد به طور مداوم از کرم‌های چرب‌کننده پوست استفاده کنند و ملافه‌ها و لباس‌هایشان را مرتب عوض نکنند، پارافین موجود دراین کرم‌ها جذب بافت پارچه می‌شود و به عنوان یک ماده قابل اشتعال، مثلا در اثر یک جرقه سیگار یا حتی قرار گرفتن در نزدیکی شعله بخاری، شعله‌ور می‌شود.
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی در بیشتر کرم‌های موجود در بازار، درباره این خطر هشدار داده نشده است. بهار سال گذشته این شبکه خبری در گزارشی منتشر کرده بود که از سال ۲۰۱۰ میلادی، دست‌کم ۳۷ مورد مرگ بر اثر آتش‌سوزی، مربوط به استفاده از کرم‌های حاوی پارافین بوده و از نوامبر ۲۰۱۶ هشت مورد دیگر به این آمار اضافه شده است.
به گفته کارشناسان، کرم‌های دارویی هم که برای درمان اگزما و بیماری‌هایی مانند "پسوریازیس" استفاده می‌شود، ممکن است همین خطر را داشته باشد.
کریس بل، مامور آتش‌نشانی در مرکز کنترل امداد و نجات آتش در یورک‌شایر غربی می‌گوید که به احتمال زیاد، تعداد دقیق مرگ‌هایی که به مصرف این کرم‌ها مربوط بوده، خیلی بیشتر از این آمار است.
مارک هازلتون، مدیر بخش ایمنی آتش‌نشانی لندن با تایید این نگرانی می‌گوید: خیلی از گروه‌های آتش‌نشانی امکان استفاده از تیم تحقیقات پزشکی قانونی ندارند و نمی‌توانند نقش پارافین را در گسترش آتش به طور دقیق تخمین بزنند.
به عنوان مثال برایان بیکات، ۸۲ ساله، اهل غرب یورک‌شایر، تابستان گذشته بر اثر آتش‌گرفتن لباس‌هایش دچار سوختگی درجه سه شد و پس از چند روز در بیمارستان درگذشت. یک جرقه از سیگار او باعث شده بود که لباس‌هایش که آغشته به پارافین کرم پوست بوده، شعله‌ور شود.
سازمان نظارت بر محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس از سال گذشته از تولیدکنندگان کرم‌های زیبایی و دارویی خواسته تا در محصولات خود حتما هشدارهای ایمنی درباره خطر اشتعال‌زا بودن این کرم‌ها را یادآوری کنند.


کد مطلب: 82308

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82308/ارتباط-کرم-های-مرطوب-کننده-خطر-آتش-سوزی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir