۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۹

واکنش شریعتمداری به پیشنهاد رفراندوم روحانی

حسین شریعتمداری گفت که حجت‌الاسلام روحانی با سخن گفتن از رفراندوم آن هم در محضر میلیونها راهپیمایی کننده در ۲۲ بهمن عملاً به آنها اهانت کرده است.
حسین شریعتمداری گفت که حجت‌الاسلام روحانی با سخن گفتن از رفراندوم آن هم در محضر میلیونها راهپیمایی کننده در ۲۲ بهمن عملاً به آنها اهانت کرده است.
به گزارش  تسنيم، حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در پاسخ به پیشنهاد رفراندوم که از سوی رئیس جمهور در راهپیمائی حماسی 22 بهمن مطرح شده بود گفت: پیشنهاد رفراندوم از سوی رئیس جمهور در سخنرانی روز 22 بهمن , می‌تواند نشانه ناخشنودی ایشان از حضور دهها میلیونی مردم در این راهپیمائی با شکوه و تماشائی 22 بهمن تلقی شود, چرا که مردم با حضور دهها میلیونی خود در راهپیمائی 22 بهمن , بر اصول و مبانی انقلاب و نظام اسلامی تاکید کرده‌اند و این به تنهائی یک رفراندوم گسترده با پیام دهها میلیونی «آری» به نظام است, بنابراین پیشنهاد رفراندوم غیر از نفی این حضور و ناشنیده گرفتن پیام آن هیچ مفهوم و ترجمه دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
شریعتمداری در ادامه گفت: وقتی عده‌ای اندک و کم شمار در حد یک چند صد هزارم جمعیت 22 بهمن دست به اغتشاش زده بودند, آقای روحانی و رسانه‌های حامی او گوش فلک را کر کرده بودند که صدای مردم را باید شنید! و اکنون تعجب‌آور است چرا حاضر نیستند صدای توده های عظیم و چند ده میلیونی مردم را که صدای واقعی ملت است بشنوند و به گونه‌ای سخن می‌گویند که انگار صدای ملت با آنچه در حماسه اخیر مطرح کرده اند متفاوت است!

وی افزود: اگر آقای رئیس‌جمهور صدای انبوه متراکم ملت در راهپیمائی 22 بهمن را صدای مردم می‌دانست دیگر پیشنهاد همه پرسی مفهومی نداشت.

مدیر مسئول کیهان گفت: آقای روحانی طی چهل سال گذشته از مسئولان بلند پایه نظام بوده است بنابراین به خوبی می‌داند که رفراندوم مورد اشاره وی در اصل 59 قانون اساسی شرایطی دارد که با پیشنهاد او همخوان نیست از این روی ایشان با اطمینان از غیر عملی بودن رفراندوم یاد شده این پیشنهاد را مطرح کرده است و معتقدم چنانچه این پیشنهاد را عملی می‌دانست هرگز آن را مطرح نمی‌کرد زیرا مطمئن بود و هست که نتیجه آن همان خواهد بود که در راهپیمائی 22 بهمن شاهد بوده‌ایم.

شریعتمداری گفت: همه پرسی که در اصل 59 قانون اساسی آمده است مربوط به مواردی است که قانون درباره آن گویا و صریح نیست که در آن صورت با تصویب دو سوم نمایندگان مجلس درباره آن همه پرسی صورت می‌گیرد , اما وظایف قانونی رئیس جمهور به صراحت در قانون اساسی و قوانین جاری آمده است و رئیس‌جمهور ملزم به اجرای آن است از این جهت پیشنهاد رفراندوم تنها در قالب یک حاشیه سازی قابل تعریف است که انشاءالله برای فرار از وظایف برزمین مانده ایشان نباشد!

مدیرمسئول کیهان سخنان رئیس جمهور در مراسم پر شکوه 22 بهمن را اهانت آشکار به مردم و بازی در زمین دشمن دانست و گفت: این بعد از سخنان ایشان حدیث مفصل دیگری است که نباید از کنار آن با بی‌توجهی عبور کرد.
کد مطلب: 82349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *