کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف برای کمک به عراق راهی کویت می شود

23 بهمن 1396 ساعت 21:39

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ظریف در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت شرکت می‌کند، گفت: ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند دیگر حوزه‌ها نقش حمایتی و سازنده خود را در دوران پساداعش ادامه می‌دهد.


سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ظریف در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت شرکت می‌کند، گفت: ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند دیگر حوزه‌ها نقش حمایتی و سازنده خود را در دوران پساداعش ادامه می‌دهد.
به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اعلام خبر شرکت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بازسازی عراق در کویت و با اشاره به اهمیت عراق به عنوان یک کشور دوست و همسایه ایران گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق به میزبانی کویت شرکت خواهد کرد.
قاسمی افزود: ایران از برگزاری این کنفرانس استقبال و مشارکت جامعه بین‌المللی در روند بازسازی این کشور را امری ضروری و اقدام در مسیری درست می‌داند و ما بر ضرورت مشارکت صادقانه و غیر مشروط جامعه بین‌المللی در این بازسازی تاکید داریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق هیچگونه تردیدی به خود راه نداده، همانگونه که در مبارزه با تروریسم نیز در کنار مردم و دولت عراق بوده و خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند دیگر حوزه‌های سیاسی، امنیتی، نقش حمایتی و سازنده خود را در دوران پساداعش ادامه خواهد داد.

قاسمی در پایان افزود: هدف این کنفرانس تجمیع کمک‌های مالی منابع مختلف بین‌المللی برای بازسازی به ویژه در مناطق جنگ زده، زمینه‌سازی برای ارائه راه‌حل ریشه‌ای در منازعات داخلی، نوسازی ظرفیت‌های محلی و ملی عراق، تقویت بافت اجتماعی، ایجاد توازن بین روند بازسازی و برنامه آشتی ملی و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش فارس، این کنفرانس از امروز (دوشنبه) 12 فوریه به مدت سه روز در کویت و با مشارکت صدها شرکت از شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های بین‌المللی و موسسات مالی جهانی آغاز به کار کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه 16 بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره برگزاری این نشست بیان کرد: سیاست ما در قبال عراق ثابت است و از دیرباز و بعد از سقوط استبداد در عراق همواره در کنار مردم عراق حضور داشتیم و آنگونه که توانستیم در زمینه‌های اقتصادی و مبادلات فرهنگی همکاری‌های خوبی را داشتیم.

قاسمی تصریح کرد: در این اجلاس حضور جدی خواهیم داشت و شرکت خواهیم کرد. باید ببینیم چه طراحی‌هایی خواهد داشت و بعد از اجلاس درباره چگونگی سیاست‌گذاری‌های بعدی درباره همکاری با عراق، نظراتمان را مطرح خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: امیدوارم تعدادی از بازرگانان و تجار ایرانی در این اجلاس شرکت داشته باشند و بتوانند نوع همکاری‌ها را با طرف‌های عراقی مشخص کنند. نوع همکاری‌هایمان با عراق منوط به این اجلاس‌ها نبوده، ولی از این اجلاس‌ها حمایت کرده و سعی می‌کنیم با تمام توان در این اجلاس حضور یابیم و برای بهبود وضعیت در عراق کمک کنیم.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز 16 بهمن ماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از حضور خود در این کنفرانس خبر داد و افزود: شرکت‌های فنی و مهندسی ما سال‌هاست در عراق فعال بودند، ولی به دلایل شرایط مالی که عراق پیدا کرده، برخی پرداخت‌های لازم به شرکت‌های ما نشده که یکی از اولویت‌های ما پیگیری این موضوع بوده است. هفته آینده در کنفرانس بازسازی عراق در کویت شرکت می‌کنم و امیدوارم بخش خصوصی ما نیز به صورت جدی مشارکت کند.

صندوق توسعه اقتصادی کویت در ماه ژانویه از آمادگی برای میزبانی این کنفرانس خبر داده بود


کد مطلب: 82359

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82359/ظریف-کمک-عراق-راهی-کویت-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir