۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۹

قول طلاییِ رئیس اتاق اصناف

رییس اتاق اصناف اعلام کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده مراحل نهایی خود را طی کرده و امیدواریم در اوایل سال آینده خبر خوبی در این زمینه داشته باشیم.
رییس اتاق اصناف اعلام کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده مراحل نهایی خود را طی کرده و امیدواریم در اوایل سال آینده خبر خوبی در این زمینه داشته باشیم.
کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا از سال آینده
به گزارش ایسنا، رییس اتاق اصناف درباره وضعیت مالیات بر ارزش افزوده طلا که سال‌هاست مقرر شده تا از ۹ درصد به سه درصد کاهش پیدا کند، اینگونه توضیح داد که لایحه مالیات بر ارزش افزوده مراحل نهایی خود را طی کرده است، اما متاسفانه مجلس به واسطه بودجه پایان سال نتوانست آن را در دستور کار قرار دهد در حالی که مقرر شده بود تا دی‌ماه آن را به صورت مصوب از مجلس دریافت کنیم.
فاضلی ادامه داد: این‌که یک قانون آزمایشی پنج سال کار کند و پس از آن چهار سال تمدید شود قابل قبول نیست و با عقل جور در نمی‌آید و در راستای توسعه اقتصاد کشور هم نیست.
وی اظهار کرد: تاکنون با فشارهایی که به نمایندگان مجلس آورده‌ایم و پیگیری‌هایی که صورت داده‌ایم توانسته‌ایم کار را به مراحل پایانی‌اش برسانیم و امیدواریم در اوایل سال آینده خبر خوبی در این زمینه خواهیم داشت و در زمینه‌ مالیات بر ارزش افزوده بخشی که هجمه‌ها علیه‌اش بسیار بود را کاهش دادیم و قول می‌دهم که با پیگیری‌ نمایندگان مجلس آن را از سال آینده اصلاح کنیم که کالاهای سرمایه‌ای مشمول این قانون نشوند.
چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره
علی فاضلی درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و این‌که چرا با وجود مخالفت‌های اصناف مجددا این نمایشگاه‌ها امسال برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: شخصا امروز هم همان حرف‌های دیروز را می‌زنم و با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره با این سبک و سیاق مخالفم، چراکه حداقل زمینه برگزاری برای این نوع نمایشگاه‌ها نیست اما از سویی ذائقه مردم به برگزاری این نمایشگاه‌ها عادت کرده و از طرف دیگر دولت همچنان مصر به برگزاری این نمایشگاه‌هاست.
وی افزود: هیچ‌گاه نگفتم که کالاهای بی‌کیفیت در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود، بلکه اینگونه عنوان کرده بودم که "ممکن است چنین کالاهایی عرضه شود اما در نمایشگاه‌هایی که اتحادیه‌ها سیطره دارند ممکن نیست". البته شاید نتوانیم برندهای مطرح را به این نمایشگاه‌ها وارد کنیم.
رییس اتاق اصناف ادامه داد: قیمت کالاها و محصولات که از نظر کیفیت هم مشکلی ندارند ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار است و امسال مقرر شد این نمایشگاه‌ها در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها برگزار شود و در دیگر شهرستان‌ها اگر اتاق‌های اصناف ضرورت دیدند اقدام به برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌کنند که تصور نمی‌شود این کار صورت گیرد. 
فاضلی با بیان این‌که هیچ مشکلی برای تامین و تنظیم بازار شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: برای این‌که تسهیلات بهتری نسبت به سال‌های قبل فراهم کنیم اقدامات لازم صورت گرفته اما بضاعت در همین حد است. البته در جلسه‌ای که دیروز با فرماندهان نیروی انتظامی استان تهران برگزار شد همه دغدغه‌ها مطرح شد و آنها نیز قول دادند تا شرایط بهتری نسبت به سال گذشته برای مردم فراهم کنند. یکی از تسهیلاتی که امسال برای این نمایشگاه‌ها در نظر گرفتیم پیش‌بینی کردن پارکینگ برای مردم است، چراکه آنها استقبال می‌کنند و دلیل استقبال‌شان این است که شاید ویژگی در نمایشگاه‌های بهاره مشاهده کرده‌اند.
وی درباره مخالفتش برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: اگر قرار است که این نمایشگاه‌ها برگزارشود باید در مجموعه‌های معتبر مانند نمایشگاه بین‌المللی تهران، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و مکان‌هایی از این دست باشد که بتوان حداقل امکانات و مقدمات رفاهی را برای مردم تامین کرد، اما امسال بالاجبار نمایشگاه‌های بهاره را برگزار می‌کنیم.
کد مطلب: 82416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *