کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش‌بینی معاون آخوندی از آینده بازار مسکن

25 بهمن 1396 ساعت 13:19

در حال حاضر حدود ۳۶۰ هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده‌اند و اگر در حال حاضر این صندوق ۵۰ درصد قیمت خانه را پوشش می‌دهد باید به ۷۰ درصد برسد.


ایسنا به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی گزارش داد: در حال حاضر حدود ۳۶۰ هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده‌اند و اگر در حال حاضر این صندوق ۵۰ درصد قیمت خانه را پوشش می‌دهد باید به ۷۰ درصد برسد.


 حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصارف ومنابع صندوق پس‌انداز مسکن یکم روشن است و دولت نیز سیاست تقویت این صندوق را دنبال می‌کند. در حال حاضر حدود ۳۶۰ هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده‌اند و امیدوارم روزی برسد که این رقم ۵۰ درصد افزایش یافته است. این نوع نظام پس‌انداز، سالم ترین فرآیند برای خانه‌دار شدن یک خانوار است.
وی  مبنی بر این‌که افزایش حجم خروجی‌ها باعث نگرانی در صندوق پس‌انداز مسکن یکم نمی‌شود گفت: خیر، چون مردم به تدریج در این‌جا سپرده‌گذاری می‌کنند، بانک نیز به تدریج تسهیلات را پرداخت می‌کند. بنابراین شوک به بازار وارد نمی‌کند. مبتنی بر سرمایه مردم است، نه بودجه دولت؛ لذا با نوسانات قیمت نفت تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم، کمترین نرخ بهره را دارد. در حال حاضر نرخ سود این تسهیلات ۹.۵ درصد و در بافت فرسوده ۸ درصد است. آقای رییس جمهور هم قول داده‌اند این نرخ در بافت فرسوده ۲ درصد دیگر کاهش پیدا کند. بیشترین رقم و طولانی ترین مدت بازپرداخت را دارد که ۱۲ سال است. لذا این بهترین راه برای خانوار ایرانی است که بتواند با سپرده‌گذاری یک ساله دو برابر سپرده را وام بگیرد.
وی بر ضرورت افزایش تقاضا در صندوق پس‌انداز مسکن یکم تاکید و تصریح کرد: اگر در حال حاضر این صندوق ۵۰ درصد قیمت خانه را پوشش می‌دهد باید به ۷۰ درصد برسد.
مظاهریان درباره احتمال تغییر فرآیند برنامه‌ریزی تسهیلات حوزه مسکن اظهار کرد: وزارتخانه به عنوان نماینده مردم مدام این خواسته را دارد که شرایط پرداخت تسهیلات به نفع خریداران تغییر کند. اولین اقدام، تاسیس صندوق بود، سپس به تدریج نرخ سود آن از ۱۴ درصد به ۹.۵ درصد کاهش یافت و در بافت فرسوده به ۶ درصد کاهش خواهد یافت. بعد از این باید بر اساس نیازهای خانوارها برنامه‌ریزی کنیم تا این صندوق بتواند میزان وام‌دهی را به شکلی تغییر دهد که تقاضای متقاضیان را برآوردده کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیش‌بینی از آینده بازار مسکن گفت: پیش‌بینی ما برای سال آینده این است که قیمت مسکن نهایتا ۲ درصد بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.


کد مطلب: 82461

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/82461/پیش-بینی-معاون-آخوندی-آینده-بازار-مسکن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir